دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1398 - 02:00
دانشجویان مکتب شهادت/12

دانشجوی پزشکی که پس از 4 اعزام به جبهه به شهادت رسید

دانشجوی پزشکی بود و مسئولیت واحد مطبوعات انجمن اسلامی دانشگاه خود را بر عهده گرفت و پس از 4 اعزام به جبهه در منطقه شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر : 379014
aaa036e4cb16038f90e128d8e39c714f_XL.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا - میعاد بادپا؛ دانشجویان مکتب شهادت، به‌عنوان علمداران جبهه علم، فرهنگ و مقاومت، اسطوره‌هایی هستند که تنها به عصر خود اختصاص نداشتند. در سنگر علم با سلاح قلم، در سنگر فرهنگ با سلاح اخلاق، عقیده و ایمان و در سنگر مقاومت با سلاح جنگ، جهاد کردند تا عاقبت خالصانه به دیدار معبود شتافتند؛ جبهه‌های جنگ، فقط تیر و ترکش نبود؛ جبهه‌های جنگ، دانشگاه اخلاق بود؛ دانشگاهی انسان‌ساز، دانشگاهی که در مدت کوتاهی یک سرباز صفر را به استراتژیست بزرگ جنگی تبدیل کرد؛ دانشگاهی بود که شناسنامه دانشجویانش قرآن بود؛ دانشگاهی که دانشجویانش رفتند تا خط امام بماند؛ دانشگاهی که برخی فارغ‌التحصیلانش پس از ۲۸ سال به خانه برگشتند و بسیاری هم بازنگشتند؛ آری، دانشجویان مکتب شهادت تا ابد الگوی جوانان آزاداندیش در هر کجای جهان خواهند بود.


متن حاضر، یازدهمین شماره از مجموعه دانشجویان مکتب شهادت است و خلاصه‌ای از زندگی‌نامه دانشجوی رشته پزشکی است که پس از 4 بار اعزام به جبهه، دعوت حق را لبیک گفت.


زندگینامه شهید


شهید محمدرضا وفایی در 10 آذر 1344 در خانواده‌ای مذهبی در روستای تاج خاتون قم دیده به جهان گشود. وی از کودکی به فراگیری قرآن و اصول دین پرداخت. علاقه خاصی به سرگذشت ائمه اطهار داشت و در مجالس عزاداری شرکت می‌کرد.


تحصیلات راهنمایی خود را در قم گذراند و از دانش آموزان ممتاز به شمار می‌رفت. پس از اخذ دیپلم تجربی و قبولی در کنکور سراسری در سال 1362 در رشته پزشکی پذیرفته شد. در دانشگاه در کنار تحصیل دروس پزشکی، به فعالیت‌های مذهبی و سیاسی ادامه داد و مسئولیت واحد مطبوعات انجمن اسلامی دانشجویان را پذیرفت.


همچنین در روستای تاج خاتون کار فرهنگی انجام می‌داد؛ ازجمله باعث احداث کتابخانه و اجرای چند تئاتر در روستا شد.


از جبهه خسته نمی‌شد؛ در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو در بهمن ماه 1364، کربلای 1 در محور مهران در تیرماه 1365 و عملیات کربلای 4 در محور ابوالخصیب در اوایل دی ماه 65 شرکت داشت و سرانجام در عملیات کربلای 5  در محور شلمچه به تاریخ 28 دی‌ماه 1365 و زمانی که تنها 21 سال سن داشت، دعوت حق را لبیک گفت.



مزار این دانشجوی شهید در گلزار شهدای روستای تاج خاتون قم قرار دارد.


انتهای پیام/4122/4126/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
۰
این شهید عزیز در گلزار شهدای علی بن جعفر قم مدفون هستند نه در روستای تاج خاتون
هلدینگ شایسته