دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1398 - 14:28
معاون دانشجویی دانشگاه زنجان:

اجرای موسیقی با مجوز دانشگاه بود/ بی‌اطلاعی از مراسم یادبود شهدا

معاون دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: اجرای موسیقی زنده در خوابگاه دخترانه دانشگاه زنجان با مجوز شورای فرهنگی بوده است.
کد خبر : 381799
دانشگاه-زنجان-راه-دکتری.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، چند روزی است که در جشن هفته سراهای دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف حواشی متعددی پدید آمده است با آغاز سونامی رقص و پایکوبی در دانشگاه‌ها این بار نوبت دانشگاه زنجان بود که تصاویری از جشن هفته سراهای دانشجویی با موسیقی زنده و رقص منتشر شود.


سیدهادی حسینی در گفتگو با خبرنگار آنا با اشاره به تصاویر منتشر شده از مراسم جشن هفته سراهای دانشجویی در دانشگاه زنجان که حاشیه‌ساز شد، گفت: برنامه‌های فرهنگی که دارای موسیقی زنده برای اجرا هستند باید از شورای فرهنگی دانشگاه مجوز داشته باشند. به عبارتی هر برنامه‌ای که موسیقی زنده نداشته باشد نیاز به طرح در شورای فرهنگی ندارد و با هماهنگی معاونت فرهنگی برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: مراسم‌ هفته سراهای دانشجویی توسط معاونت دانشجویی پیشنهاد و برگزار شد. بر همین اساس مقرر شد اجرای تئاتر در خوابگاه دختران و اجرای موسیقی در خوابگاه پسران انجام گیرد که شورای فرهنگی دانشگاه با این برنامه و محتوای آن موافقت کرد اما بعد از آن بنا به دلایلی برگزاری تئاتر در خوابگاه دختران مقدور نشد و برگزاری تئاتر جای خود را به اجرای موسیقی در خوابگاه دختران داد.


معاون دانشجویی دانشگاه زنجان تأکید کرد: این مسئله به هیچ وجه تخطی از نظر و رأی شورای فرهنگی نیست چراکه شورای فرهنگی با محتوای برنامه و اجرای موسیقی موافقت کرده بود.


حسینی ضمن رد برخی اخبار در رابطه با تقارن سالگرد تدفین شهدای این دانشگاه با جشن هفته سراهای دانشجویی افزود: سالگرد تدفین شهدا در دانشگاه زنجان 28 اردیبهشت‌ماه است و متولیان این برنامه به دلیل اینکه 28 اردیبهشت به ولادت امام حسن مجتبی منتهی می‌شود تصمیم گرفته بودند که برگزاری گرامیداشت آن را به یک هفته قبل یعنی به 23 اردیبهشت کنند.


وی ادامه داد: به‌صراحت می‌توان گفت 23 اردیبهشت زمان سالگرد تدفین شهدای گمنام نبوده است. برنامه‌ای که متولیان برنامه سالگرد تدفین شهدا تدوین کرده بودند بدون اطلاع به بخش‌های مختلف دانشگاه بوده است یعنی برگزاری این برنامه در سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه منتشر نشده بود هر چند دانشجویان اذعان دارند که پوسترهای برنامه را نصب کرده بودند ولی هیچکدام از آن‌ها هم دیده نشده بود.


معاون دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: برنامه هفته سراها در سایت اطلاع‌رسانی درج شده بود و من نیز به دوستان گفتم که شاید حوزه معاونت دانشجویی پوسترها را ندیده ولی آن‌ها می‌توانستند با دیدن برنامه هفته سراهای دانشجوی برنامه گرامیداشت خود برای شهدا را اطلاع دهند یا حتی اگر اطلاع می‌دادند ما در طول هفته سراهای دانشجویی برنامه را جابه جا می‌کردیم.


وی افزود: هفته سراهای دانشجویی یک هفته است که از برگزاری آن 3 روز گذشته و 4 روز دیگر در دانشگاه برنامه‌های متنوعی داریم. ورزش باستانی، نقالی، آشپزی و مسابقه‌های مختلف از انواع آن است که می‌توانستیم در یکی از این شب‌ها برنامه‌ای با همان عنوان سالگرد تدفین شهدا برنامه برگزار کنیم.


حسینی در پاسخ به این سؤال که آیا محتوای موسیقی اجراشده نیز در شورای فرهنگی تصویب می‌شود، اظهار کرد: در برنامه اجراشده در خوابگاه دختران محتوای تهیه شده صرفاً نواختن دف توسط 6 نفر از خانم‌ها بوده و در خوابگاه پسرانه نیز اجرای گیتار و سه‌تار بوده است که در خوابگاه پسران صرفاً از پسران دانشجو و در خوابگاه دختران از دختران غیردانشجو استفاده شد که برای این موضوع از فرهنگسرای زنجان یاری گرفتیم.


وی ادامه داد: دانشجوها در گوشی‌های همراه خود کلی موسیقی دارند به طور مثال شب گذشته در گوشه و کنار مراسم با گوشی همراه که صدای کمی هم ندارد موسیقی‌های خاصی پخش می‌کردند که تذکر دادیم حتماً برخورد شده و برنامه به صورت واحد اجرا شود.


معاون دانشجویی دانشگاه زنجان در پایان تأکید کرد: برنامه‌ای که در دانشگاه برای آن مجوز ارائه و اجرا شده است صرفاً اجرای دف توسط 6 نفر خانم در خوابگاه دختران بوده است.


گفتنی است مسئله موسیقی در دانشگاه موضوعی است که مسئولان به هر بهانه‌ای می‌خواهند آن را در دانشگاه اجرا کنند. باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان امر اقدامی در رابطه با این ولنگاری فرهنگی در دانشگاه‌ها خواهند داشت؟


انتهای پیام/4107/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته