فیلمهای پربیننده به اقتصاد سینما کمک میکند
مهناز رونقی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص چهارمین کرسی آزاداندیشی رسانهای با عنوان نئولیبرالیسم و اقتصاد سینما که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد سینما، حوزهای چند وجهی بوده و هنگامی که آن را مطالعه و بررسی میکنیم به مقولههای تولید، توزیع و مصرف فیلم سینمایی باید توجه ویژه کنیم.
وی افزود: جوانان، مخاطب اصلی سینماها هستند و بسیاری از فیلمهای سینمایی با توجه به ذائقه آنان ساخته میشود. در نشست نئولیبرالیسم و اقتصاد سینما بررسی کردیم که تهیهکننده، سینمادار، توزیعکننده هر کدام در کجای اقتصاد سینما قرار میگیرند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بیان کرد: همچنین در این نشست بررسی شد که سهم دولت در حمایت از سینما چقدر است؛ فیلمهای پربیننده به چرخیدن چرخه تجارت سینما کمک کرده و صنعت سینما را رونق میبخشند.
رونقی تصریح کرد: در این نشست گفته شد که بحث اقتصاد هنری یا خلاقیت در فضای سینمایی به پرورش دادن ذائقه مخاطب کمک میکند تا بتوانیم سینمایی در تراز بالا داشته باشیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در نشست نئولیبرالیسم و اقتصاد سینما، راجع به فیلم خاصی صحبت نشد و فقط شاهد یک گفتمان دانشگاهی و تخصصی در حوزه اقتصاد سینمایی بودیم.
انتهای پیام/4122/4118/ن
انتهای پیام/