دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 12:20
خنیفر در نشست خبری:

خلاقیت جدید در نمایشگاه قرآن/ عده‌ای درصدد تخریب چهره معلم هستند

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به فیلم‌های پخش‌شده گفت: شخصی که در این فیلم‌ها دیده می‌شود مطمئناً معلم نیست چراکه معلم رفتارهای هنجارشکن انجام نمی‌دهد.
کد خبر : 380605

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ظهر امروز نشست خبری رئیس دانشگاه فرهنگیان در رابطه با بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در این دانشگاه برگزار شد.


حسین خنیفر در این نشست با بیان این که قرآن اساس قانونی انسان‌ها است، گفت: اولین نمایشگاه قرآن کریم در زمان پیامبر اکرم برگزار شد که سلمان فارسی بعد از این که به قیام پیامبر اکرم شتافت ترجمه سوره توحید را ارائه کرد و به نمایش گذاشت.


وی افزود: بر اساس مصوبه جلسه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها، میزبانی نمایشگاه قرآن در اختیار دانشگاه فرهنگیان است و از بهمن ماه سال ۹۷ ستاد اجرایی در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است.


رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در این نمایشگاه ۱۲ کمیته برای پشتیبانی و اجرا تشکیل شده است که سیاست‌ها، رویکردها و نحوه اجرایی آن با سال‌های قبل متفاوت بوده و خلاقیت‌های جدیدتری برای آن به کار گرفته شده است.


وی ضمن تشکر از زحمات عاملین ۲۶ دوره قبل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با مشارکت و همراهی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه سوره و دانشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه علوم و معارف قرآنی، بسیج دانشجویی و پژوهشکده اعجاز قرآن خواهد بود.


رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: ظرفیت و توانایی‌هایی که دانشجویان و اساتید دارند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. دانشجو معلمی داریم که آیات قرآن را به شعر تبدیل می‌کند و در زمینه پژوهش فعال است. برگزاری نشست‌های قرآنی و علمی با حضور متخصصین قرآنی در این نمایشگاه و همچنین کرسی‌های نظریه‌پردازی برای توسعه قرآنی، مناظرات با دعوت از اساتید و دانشجویان برگزار خواهد شد.


خنیفر افزود: نمایشگاه از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد به مدت ۱۵ روز برگزار می‌شود که عصر امروز بخش دانشگاهی آن افتتاح خواهد شد.


وی ادامه داد: در بخش دیگری از نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دانشجویان که جوایز متعددی کسب کرده‌اند و از بسته‌های داستان‌های قرآنی ویژه کودکان رونمایی خواهد شد. این‌ها تمام برنامه‌هایی هستند که امسال با تغییرات متفاوتی در این نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل به انجام خواهد رسید.


دانشجو معلمان در سال گذشته در 14 رشته رتبه اول جشنواره ملی قرآن را کسب کرده و این به عنوان شاخص اصلی دانشگاه فرهنگیان برای میزبانی این نمایشگاه است که در این امر با همکاری آموزش و پرورش 2میلیون و هشتصد هزار دانش‌آموز در حفظ جزء سی قرآن فعالیت دارند که در قرآن آمده است اگر کسی در جوانی قرآن بخواند قرآن با گوشت و خون و آمیخته و بوی قرآن می‌گیرد و یکی از عواملی که انسان‌ها بوی خدایی، عزت، مهربانی و .. می‌دهند همین انس با قران کریم است.


خنیفر در این نشست در مورد جذب غیرقانونی هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان گفت: تمامی فعالیت‌ها و جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان قانونی بوده و تاکنون هیچ گزینه‌ای در این مورد معرفی نشده است امروزه با حرف‌ها و تهمت‌های سخیف و بی‌ریشه به دنبال تخریب وجهه دانشگاهی هستند که معلمان جامعه را پرورش می‌دهد.


رئیس دانشگاه فرهنگیان در مورد پیرامون فیلم پخش‌شده با آهنگ‌های ناشایست در مدارس و نسبت به رفتار معلمین تربیت‌شده در دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به تعداد مدارس حاضر در سطح کشور که در حدود 110 هزار مدرسه است و پراکندگی بالایی دارد و کنترل آن دشوار است. این‌که فیلم موردبحث در کمترین زمان در سطح کشور پخش شد جای سؤال است که چرا و چگونه و به چه جهت با برنامه‌ریزی قبلی انجام‌شده است. با دقت به موقعیت فیلم‌برداری و مکان این آموزشگاه می‌توان گفت که این‌ها تماماً از پیش تعیین‌شده هستند تا در این شرایط حساس کشور بی‌نظمی را ترویج و مردم را از ارزش‌های واقع دور کنند. سؤال این است که چرا باوجوداین حجم از اتفاقات و باید در چنین موقعیتی از کشور اتفاق بیفتد.


 وی ادامه داد: شخصی که در این ویدئو دیده می‌شود مطمئناً معلم نیست چراکه معلم تربیت‌شده چنین رفتارهای هنجارشکنانه‌ای انجام نمی‌دهد.


انتهای پیام/4108/4107/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته