دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون سمای دانشگاه آزاد مشهد:

شهید حججی الگوی تراز انقلاب برای دانش‌آموزان سماست

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: جوانان ترازی مانند شهید حججی به‌عنوان الگو برای دانش‌آموزان معرفی می‌شوند.
کد خبر : 380571
190815.jpg

جعفر کبیری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره فعالیت‌های فرهنگی مدارس سمای مشهد اظهار کرد: گروه سرود مدرسه ابتدایی سمای مشهد متشکل از 12 دانش‌آموز از پایه اول تا پایه پنجم تشکیل شده که با بهره‌مندی از اشعاری با مضامین و محتوای ارزشی از شعرای وزین کشور فعالیت فرهنگی می‌کنند.


وی افزود: با وجود سن پایین، دانش‌آموزان در برنامه‌های مختلف تحسین حضار را برمی‌انگیزند، به‌طوری که در مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد آنها از سوی دکتر طهرانچی مورد تحسین و تجلیل قرار گرفتند. دانش‌آموزان سما برای اجرای یک سرود پنج‌دقیقه‌ای قریب به سه ماه تمرین و تکرار را در برنامه گنجانده بودند که اکنون از آنها برای اجرا در برنامه‌های مختلف دعوت می‌شود.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان از حضور نورانی امام هشتم در شهر مشهد مقدس نیز بهره‌مند می‌شوند، قطعاتی با مفاهیم و مضامین معارف حضرت رضا(ع) نیز برای آنها تهیه شده تا به‌عنوان سفیران آن امام مهربان فعالیت کنند. همچنین اجرای سرودهایی با مضمون اهل بیت توسط دانش‌آموزان بسیار مورد توجه مخاطبین قرار می‌گیرد.


کبیری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت جوانان مؤمن انقلابی در تراز نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: در مدارس سمای مشهد سعی شده است جوانان ترازی مانند شهید حججی به‌عنوان الگو برای دانش‌آموزان معرفی شود و همچنین با تهیه و توزیع کتاب «پایی که در جبهه جا ماند» اهتمام ویژه‌ای برای الگوسازی دانش‌آموزان به‌کار گرفته می‌شود.


وی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از قبیل گروه‌های سرود، از به حاشیه رانده شدن دانش‌آموزان در سنین پایین جلوگیری می‌کند. حضور 14 استاد مبرز و مطرح قرآنی از آستان قدس رضوی در مدارس سمای مشهد و آموزش مداوم درس‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های فرهنگی سمای مشهد به شمار می‌رود. یکی از قاریان مطرح استانی به‌عنوان مدیر دارالقرآن مدرسه سما منصوب شده است.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با اشاره به حضور مربیان خوشنویسی از انجمن خوشنویسان مشهد گفت: اهتمام ویژه‌ای در آموزش‌های ادبیات فارسی به دانش‌آموزان اتخاذ شده و اکنون همه دانش‌آموزان می‌توانند مقدمه گلستان سعدی را به شیوایی تمام از حفظ بخوانند.


کبیری در پایان خاطرنشان کرد: گروهی از طلاب جوان و با اشتیاق به‌منظور تقویت و تحکیم باورهای دینی در بین دانش‌آموزان به‌صورت مداوم با مدارس سما همکاری می‌کنند. شورای عالی تربیتی مدارس سما با حضور صاحب‌نظران و نخبگان تشکیل شده است.


انتهای پیام/4107/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته