دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1398 - 10:38
رحمانی در گفتگو با آنا:

مسئولین از اهمیت شورای صنفی اطلاعی ندارند

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:برخی از مسئولین دیدگاه مناسبی به شورای صنفی ندارند. درحالی‌که از اهمیت شورای صنفی بی‌اطلاع هستند.
کد خبر : 375674
photo_2019-04-23_11-00-00.jpg

حسین رحمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص اساسی‌ترین مشکلی که اعضای شورای صنفی اکثریت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با آن مواجه هستند، گفت: متأسفانه برخی از مسئولین دیدگاه مناسبی به این نهاد ندارند. درحالی‌که از اهمیت شورای صنفی بی‌اطلاع بوده و باید این دیدگاه در فضای دانشگاه از بین برود.


وی ادامه داد: شورای صنفی پل ارتباطی دانشجویان با مسئولین و بالعکس است که بایستی مسئولین دانشگاه برای امور دانشجویی اهمیت بیشتری قائل باشند. این دیدگاه در سراسر دانشگاه‌ها نهادینه شود، تا بتوان بسیاری از مشکلات دانشجویان را حل و سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تمامی لحاظ اعم از آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و... افزایش یابد.


رحمانی افزود: امسال دومین دوره انتخابات شورای صنفی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین بعد از چند سال وقفه، از چهار کمیته تغذیه، تربیت‌بدنی، آموزشی و اسکان طبق آئین‌نامه شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و بر اساس‌ نیاز دانشگاه و دانشجویان تشکیل شد.


وی گفت: طبیعتاً شناخت مسئولین و دانشجویان از این نهاد نوپا در ابتدای کار بسیار کم بود، بر همین مبنا یکی از اولویت‌های اصلی اعضای شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این دوره نهادینه کردن و شناساندن شورای صنفی و اهمیت آن بود‌، هرچند این موضوع انرژی زیادی را از ما گرفت اما خوشبختانه باگذشت زمان شورای صنفی دانشجویی توانست جایگاه خود را تا حد قابل قبولی در بین مسئولین و دانشجویان ارتقا بدهد.


این فعال دانشجویی تصریح کرد: تغییر سیستم اتوماسیون تغذیه بر اساس آئین‌نامه، که دانشجویان درگذشته می‌بایست تا روز مشخصی غذای هفته بعد خود را رزرو می‌کردند و در غیر این صورت برای یک هفته غذا نداشتند اما در حال حاضر می‌توانند در طی هفته غذای خود را تا 72 ساعت قبل از روز موردنظر رزرو کنند. بهبود کیفیت غذا، توزیع غذا در روزهای جمعه در ایام امتحانات، انجام نظرسنجی‌های متعدد از دانشجویان درزمینه تغذیه و اعمال نظرات آنان در برنامه‌های غذایی و... ازجمله فعالیت‌های شورای صنفی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین است.


دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: حل مشکل کمبود امکانات سلف دانشگاه، همچنین تعویض و به‌روز کردن دستگاه‌های پخت‌وپز آشپزخانه سلف، تهیه امکانات و تجهیزاتی نظیر یخچال، فرش، دوربین مداربسته و... در خوابگاه‌ها، منظم پرداخت وام‌های تحصیلی و حقوق کار دانشجویی و پیگیری و حل مشکلات آموزشی دانشجویان در رشته‌های مختلف را می‌توان به‌عنوان دغدغه‌های دانشجویان عنوان کرد که از طریق شورا صنفی برای رفع این موانع تلاش شده است.


وی در پایان گفت: مناسب‌سازی محیط پیرامون خوابگاه‌ها، قرار دادن دستگاه ATM در خوابگاه‌ها، بهبود فضا و زیباسازی محیط دانشگاه، حل مشکل اینترنت دانشجویان خوابگاهی و... در حال پیگیری توسط اعضای شورای صنفی این دوره است.


انتهای پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته