دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1398 - 09:59
شایگان‌فر:

وب ابعاد زیادی در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم دارد

دبیر کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی گفت: وب و شبکه‌های اجتماعی موضوع داغی در کشور است که ابعاد زیادی در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم دارد.
کد خبر : 375309
asreertebat_11-12-2018-1542029876.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدجواد شایگانفر در نشست پنجمین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی که صبح امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: وب‌پژوهی فقط برای رشته‌های فناوری اطلاعات و کامپیوتر نیست. وب‌پژوهی بیشتر به مسائل بین‌رشته‌ای می‌پردازد که در کشور ما توجه زیادی به آن نمی شود.


وی افزود: امسال ۱۶۰ مقاله از دانشگاه‌های ممتاز دولتی و آزاد به همایش ارائه شده است. پنجمین کنفرانس وب‌پژوهی چهارم و پنجم اردیبهشت برگزار می‌شود.


دبیر کنفرانس وب‌پژوهی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی، امنیت وب، سکوها و ابزارهای نرم‌افزاری وب، تحلیل رفتار و شخصی‌سازی، اقتصاد، درآمدزایی و بازاری‌های برخط، وب و جامعه، رسانه و ارتباط‌شناسی وب، بازیابی اطلاعات، وب‌کاوی و تحلیل وب، وب معنایی، تعامل انسان و رایانه، اینترنت اشیا سکوهای ابری، انبوه و توزیع شده کیفیت وب از محورهای این کنفرانس بین‌المللی هستند.


دبیر پنجمین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی گفت: حوزه وب در سال‌های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است. وب و اینترنت وارد زندگی مردم شده و هر روز به تعداد افرادی که از وب و اینترنت برای زندگی یا شغل‌شان استفاده می‌کنند اضافه می‌شود. در سال 94 بحث وب‌پژوهی برای اولین بار در ایران مطرح شد. با توجه به اینکه موضوعی به‌روز است و ابعاد زیادی دارد، دانشگاه علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی برنامه‌هایی برای اطلاع‌رسانی در این زمینه در نظر گرفته است.


وی افزود: پنجمین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی که چهارم و پنجم اردیبهشت برگزار می‌شود، از تمام دانشگاه‌های برتر دولتی و آزاد، مقاله و تحقیق دریافت کرده است.


شایگان‌فر اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در وب‌پژوهی مطرح می‌شود این است که وب‌پژوهی صرفاً مختص رشته‌های کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت نیست. درست است که وب‌پژوهی بستری از وب و اینترنت دارد اما موضوعی بین‌رشته‌ای است که متأسفانه در کشور توجه زیادی به آن نمی‌شود. تأکید کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی روی ابعاد مختلف وب در زندگی روزمره مردم عادی است.


وی افزود: وب و جامعه‌شناسی یکی از موضوعاتی است که در این کنفرانس به آن پرداخته می‌شود. اکثر مردم در فضای مجازی فعالیت دارند و رفتار آنها در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت با زندگی واقعی فرق دارد. بنابراین این رفتار باید مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد.


دبیر پنجمین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی گفت: وب و ارتباط رسانه هم یکی دیگر از موضوعاتی است که در این همایش به آن پرداخته می‌شود. با گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، خبر و نحوه اطلاع‌رسانی در جامعه تغییرشکل داده است. بنابراین در این کنفرانس به بُعد رسانه‌ای و نقش وب در رسانه می‌پردازیم. وب و شبکه‌های اجتماعی موضوع داغی در کشور است که ابعاد زیادی در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم دارد. از این رو در کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی به این موضوع نیز خواهیم پرداخت. همچنین تجارت الکترونیک و وب و مسائل حقوقی نیز از جمله موضوعات دیگر هستند که در این کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرند. در واقع هر چه بیشتر وارد بحث وب و اینترنت می‌شویم، بستر گسترده‌تری را پیش رو می‌بینیم که با استقبال روزافزون مردم و افزایش استفاده در زندگی روزمره مواجه می‌شود.


شایگان‌فر در خاتمه خاطرنشان کرد: مقالات ارائه شده در چهار دوره همایش مورد استقبال سازمان‌ها قرار گرفته است. در سال اول 130 مقاله و در سال پنجم 160 مقاله از طرف دانشگاه‌های دولتی و آزاد ممتاز سراسر کشور دریافت کردیم. در کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی بحث کمیّت مطرح نیست. مهم این است که تمام دانشگاه‌های ممتاز کشور در این رویداد شرکت می‌کنند.


انتهای پیام/4107/4007/4021/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته