دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1398 - 01:35
فعال دانشجویی:

جلوگیری از واردات بی‌رویه باعث بهبود اقتصاد کشور است

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولاتی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود باعث بهبود اقتصادی است.
کد خبر : 373281

میلاد عبدی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره شعار سال 98 اظهار کرد: نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید می‌تواند نقطه عطف جدی در مسائل اقتصادی و مؤلفه‌های متبوع ان باشد.


وی افزود: برای محقق شدن رونق تولید باید همه مسئولان با جدیت تمام وارد میدان عمل شوند. قوای مقننه، مجریه و قضائیه هرکدام به سهم خود باید تمهیدات و حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان انجام دهند و در این راستا با بسترسازی مناسب سرمایه‌گذاران را به‌ سمت فعالیت‌های تولیدی سوق دهند.


دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز درباره با نام بردن از مطالباتی که باید از مسئولان داشت، عنوان کرد: رفع موانع تولید، وضع قوانین کارگشا و طرح‌های تشویقی برای تعمیق تولید اقداماتی است که انتظار می‌رود مسئولان برای رونق تولید انجام دهند.


عبدی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که نقدینگی موجود در کشور به سمت سرمایه‌گذاری در تولید روانه شود گفت: لازمه رونق تولید، صادرات است. می‌توان تولیدات را باید به بازارهای خارجی به ویژه بازارهای منطقه‌ای که همسایگان ایران صادر کرد.


وی با بیان اینکه هرچه تولید رونق یابد، اشتغال و معیشت مردم و مسائل اقتصادی رو به بهبودی خواهد رفت، ادامه داد: نقطه مقابل لزوم صادرات، جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولاتی که مشابه آن و شاید بهتر از آن در داخل تولید می‌شود است.


دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به برخی الزامات رونق تولید اشاره و اظهار کرد: امید و نگاه به داخل، حمایت حداکثری دولت از تولید کننده و هدایت تسهیلات بانکی به خرید کالای ایرانی، درک شرایط جنگ اقتصادی توسط تولید کننده، توجه به واحدهای تولیدی کوچک، بازاریابی صادراتی و تقویت دیپلماسی اقتصادی، بازنگری د ر قوانین منسوخ مربوط به سرمایه گذاری، مشتری‌مداری و تقویت خدمات پس از فروش از الزامات رونق تولید هستند.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته