دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 15:23
در استان فارس برگزار می‌شود؛

اردوی علمی آشنایی با قارچ ترافل و نحوه درآمدزایی از آن

اردوی علمی آشنایی با قارچ ترافل و نحوه درآمدزایی از آن، به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار می‌شود.
کد خبر : 372156
قارچ.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، برای آشنایی بیشتر مستعدان با مزیت‌های منطقه‌ای و پوشش‌های متنوع گیاهی و جهت‌دهی به فعالیت‌های نخبگانی و پژوهشی و همچنین فراگیری نحوه تجاری‌سازی و تبدیل آنها به مزیت‌های رقابتی، تور علمی آشنایی با قارچ ترافل (دنبلان کوهی) و نحوه درآمدزایی از آن به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار می‌شود.


قارچ خوراکی گران‌قیمت و کمیاب است. در گونه‌های مختلف به رنگ‌های قرمز تیره، خاکستری، سفید، بنفش و سیاه یافت می‌شود ولی لذیذترین نوع آن دارای پوست سیاه‌رنگ است. دو نوع سیاه و سفید این قارچ گران‌قیمت‌ترین قارچ‌های دنبلان زیرزمینی هستند. بیش‌ترین میزان مصرف قارچ دنبلان در رستوران‌ها، صنایع غذایی و روغن‌های معطر و نیز داروسازی است. سر آشپز معروف فرانسوی، ژان آنتلم بریلاسوارین، دنبلان را الماس آشپزخانه لقب داده‌است.


لازم به ذکر است، تور علمی آشنایی با قارچ ترافل (دنبلان کوهی) و نحوه درآمدزایی از آن، 22 فروردین‌ در منطقه سروستان برگزار می‌‎شود. متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام یا کسب اطلاعات بیشتر به سامان بنیاد نخبگان استان فارس مراجعه کنند.


انتهای پیام/4021/ 4007/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: درآمدزایی قارچ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته