دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1398 - 11:25
تکرار/آنا گزارش می‌دهد؛

اجلاس آسایهل حاکی از رشد دانشگاه آزاد اسلامی درعرصه بین‌الملل است

اجلاس آسایهل 2018 با ریاست دوره‌ای دانشگاه آزاد اسلامی و میزبانی واحد قزوین با حضور دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا در سال 97 برگزار شد.
کد خبر : 370936
aa (2).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اجلاس آسایهل 2018 سال گذشته به ریاست دوره‌ای دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.


«اتحادیه بین‌المللی مؤسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا» با نام اختصاری «آسایهل» از سال ۱۹۵۶ میلادی و با هدف توسعه آموزش عالی و افزایش کیفیت آموزشی در منطقه جنوب شرق آسیا فعالیت خود را آغاز کرده است و در اجلاس سال ۱۳۹۵ ریاست دوره‌ای این اتحادیه به دانشگاه آزاد اسلامی رسید.


کنفرانس آسایهل ۲۰۱۸ از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه با عنوان «نقش دانشگاه‌های خصوصی در گسترش و ارتقای آموزش عالی» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد.


لزوم افزایش تبادلات علمی اعضای اجلاس آسایهل 2018


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آیین افتتاحیه این اجلاس گفت: امروز دانشگاه‌های اجتماعی و دانشگاه‌های خصوصی در عرصه علم و فناوری به وجود آمده‌اند. پس باید به این موضوع دقت داشته باشیم که دنیای علم در حال گذار به مفاهیم جدید است و جابه‌جایی‌های شگفت‌انگیز مثبت و منفی در حال رخ دادن است که باید بیش از گذشته به آن توجه داشته باشیم.


رئیس دوره‌ای انجمن آسایهل با اشاره به تحولات پیش‌آمده در آموزش عالی جهانی و رشد پنج درصدی جمعیت آن، تأکید کرد: دانشگاه‌های خصوصی و غیردولتی نقش تعیین‎کننده‌ای در توسعه کشورها برعهده دارند، چرا که بسیاری از دولت‌ها به تنهایی توان بر دوش کشیدن بار آموزش عالی را ندارند. از اواخر قرن گذشته تحول بزرگی در مفهوم و جایگاه قدرت رخ داده است. از سویی قدرت نرم تأثیر روزافزونی نسبت به قدرت سخت یافته و محور قدرت نرم تولید علم و فناوری شده است. از سوی دیگر آسیا تبدیل به خاستگاه قدرت‌های جدید شده و دور از انتظار نیست که روزی مراکز سنتی قدرت از غرب به آسیا منتقل شوند.


وی خاطرنشان کرد: معتقدم هرچه روابط بین اعضای انجمن قوی‌تر و هر اندازه اعضا در زمینه انجام پروژه‌ها، تحقیقات مشترک و تبادلات علمی و دانشگاهی ارتباط بیشتری داشته باشند، راه نیل به توسعه همه‌جانبه هموارتر شده و مسیر آن سریع‌تر طی خواهد شد


دانشگاه آزاد اسلامی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد


نینات اولان وراووث در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با اشاره به افزایش سطح کیفی آسایهل ۲۰۱۸ که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد، گفت: سطح کیفی سخنرانی‌ها و گزارشات آسایهل ۲۰۱۸ نسبت به دوره‌های پیشین بسیار پیشرفت کرده و این نشان از تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست است.


دبیرکل آسایهل با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه اعضای آسایهل افزود: دکتر طهرانچی به عنوان ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دوره‌ای آسایهل ۲۰۱۸ تلاش‌های بسزایی در راستای دعوت از کشورهای منطقه اعم از روسیه داشته است.


نینات ادامه داد: ۳۶ سال پیش، هنگام تأسیس آسایهل نامی از ایران در لیست این انجمن وجود نداشت، اما اکنون نظاره‌گر تأثیرات مثبت دانشگاه بزرگی نظیر دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.


نینات اولان وراووث با اشاره به ظرفیت عظیم دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به پشتوانه این ظرفیت دانشگاهی حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت و حرکت روبه رشد این دانشگاه شتاب بیشتری به‌خود گرفته است.


لزوم برگزاری جلسات سه ماهه اعضای آسایهل


قائم مقام رئیس دانشگاه در امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق بازخورد گرفته شده از مهمانان و سخنرانان آسایهل ۲۰۱۸، میزبانی واحد دانشگاهی قزوین بسیار مطلوب بوده و اظهارات مهمانان در جلسات خصوصی از شناخت بهتر و بیشتر آن‌ها از دانشگاه آزاد اسلامی خبر می‌داد.


رنجبر با تأکید بر برگزاری فصلی نشست سران آسایهل اظهار کرد: با توجه به نظرات مساعد اعضای عضو آسایهل می‌توان پیشنهاد برگزاری هر سه ماه یک‌بار این نشست‌ها را مطرح کرد که این نوع برنامه‌ریزی یقیناً در راستای افزایش ارتباطات دانشگاهی مؤثر خواهد بود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه با سرعت رشد کمی و کیفی تکنولوژی و روش‌ها در دنیا، تعدد و کیفی‌سازی چنین نشست‌های می‌تواند کمک شایانی در شناخت بیشتر دانشگاه‌ها و تطبیق روش‌ها با آخرین تغییرات باشد.


گفتنی است در بخش کنفرانس اجلاس آسایهل 2018،  تعداد ۷۱ مقاله، ۳۵ مقاله پذیرفته و از چهار گزارش کشوری، دو گزارش مورد پذیرش قرار گرفت. در پایان این اجلاس انتخابات هیئت رئيسه انجمن مؤسسات آموزش عالی جنوب شرق آسيا برگزار شد که براساس آن رياست دوره‌ای اين كنفرانس به سوچاتوی سوان سوات  نماينده تايلند سپرده شد.


دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس آسایهل 2018 در سال 97 نشان داد که با رویکرد جدیدی وارد ارتباط با مؤسسات آموزش‌عالی و دانشگاه‌های آسیایی شده است. از طرفی ایجاد و استمرار روابط بین‌المللی موجب بهره‌وری حداکثری از ظرفیت‌های کم‌نظیر دانشگاه آزاد اسلامی خواهد شد.


دانشگاه‌های معتبر آسیایی ضمن حضور در اجلاس آسایهل 2018 و بررسی زمینه‌های مختلف همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی از انعقاد و شروع همکاری‌های مشترک استقبال کردند.


انتهای پیام/4115/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته