دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1397 - 11:30
خیری به آنا خبر داد:

راه‌اندازی مرکز مطالعات تمدن اسلام و ایران در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مرکز مطالعات تمدن اسلام و ایران با رویکرد هویتی، تمدنی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : 361562
636467896182115134.jpg

حجت‌الاسلام حسن خیری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درخصوص اقدامات پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سعی داریم تا تفاهم‌نامه‌هایی که توسط پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با پژوهشگاه‌های دیگر منعقد شده است را سامان دهیم و از ظرفیت‌های پژوهشگاه‌های دیگر نظیر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی استفاده کنیم و در این راستا با سه استان تهران، قم و سمنان برای برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی مکاتباتی صورت گرفته است.


رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های در دست اقدام می‌توان به  آسیب‌شناسی اجتماعی اشاره کرد که از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است و دانشگاه آزاد اسلامی برای ورود به این موضوع مصمم و پیگیر است تا آسیب‌ها و راهبردهایی برای رفع آن شناسایی و ارائه شوند.


وی درباره اقدامات پژوهشکده، در زمینه تولید متون درسی تصریح کرد: یکی از کارهای پژوهشکده علوم اجتماعی، تولید متون درسی و کمک درسی است که معاونت علوم انسانی در این موضوع ما را یاری می‌کند تا بتوانیم از کتبی که در حوزه علوم انسانی و با رویکردی اسلامی وجود دارد، تولید درس‌نامه کرده و متون درسی و کمک درسی تهیه شود.


خیری خاطرنشان کرد: از جمله کارهایی که به‌صورت جدی در حال پیگیری هستیم، راه‌اندازی «مرکز مطالعات تمدن اسلام و ایران» با رویکرد هویتی، تمدنی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی است که مورد توجه مسئولان دانشگاه واقع شده و در حال طراحی ساختار آن هستیم.


رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: موافقت اصولی برای راه‌اندازی مرکز مطالعات تمدن اسلام و ایران توسط معاونت پژوهش و فناوری به معاونت فرهنگی و دانشجویی ارائه شده است و این مرکز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی شروع به کار می‌کند.


انتهای پیام/4113/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته