دانشآموزان در مدارس مطالبی میآموزند که به کارشان نمیآید!
به گزارش خبرنگار حوزه آموزشوپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد بطحایی صبح امروز در همایش ملی «روانشناسی مدرسه» که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: بچهها از مدرسه میترسند و عوامل و موانعی در مدرسه داریم که بچههای ما احساس لذت نمیکنند که نیاز به پیمایشهای میدانی و تحقیقاتی میدانی دارد.
وزیر آموزشوپرورش خاطرنشان کرد: رقابتهای فردی بهشدت جای رقابتهای گروهی را گرفته است و بچهها مجبورند مطالبی بیاموزند که نیاز ندارند و آنهایی را هم که مهارتهای زندگی را خوب یاد میگیرند، در نظام آموزشی پس میزنیم.
وی تأکید کرد: متأسفانه مدال را گردن کسی میاندازیم که فرمولهای بیشتری کسب کرده باشد؛ درحالیکه آموزشوپرورش اگر بخواهد به موفقیت دست یابد، باید با جرئت و جسارت موانع را کنار بگذارد؛ زیرا مقاومت در برابر تغییر در نظام آموزشوپرورش زیاد است.
بطحایی افزود: شکستن مقاومت صرفاً از عهده یک وزیر برنمیآید و حرکتی که آموزشوپرورش شروع کرده است اگر مورد حمایت صاحبنظران قرار نگیرد، محکوم به شکست است.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به اینکه تئوری مفصل در کلاس درس و دانشگاه دردی را دوا نمیکند، گفت: وقتی وزیر تصمیم اشتباهی مغایر تعلیم و تربیت بگیرد، باید صاحبنظران و نمایندگان مجلس پرچم قرمزشان را بلند کنند.
وزیر آموزشوپرورش از ارسال اولین بخشنامه عملیاتی برای مدرسه خبر داد و گفت: بهجز وزیر و مدیرکل نباید هیچ بخشنامهای به مدارس ارسال شود زیرا قرار است تصمیمگیریها در خود مدارس انجام شود.
بطحایی تصریح کرد: پیشازاین تلاش زیادی برای دادن اختیارات به مدارس انجام شد اما این تنها ۵۰ درصد کار است و مابقی پذیرش اختیارات است و مدارس باید به آن سطحی برسند که اختیارات را بپذیرند.
انتهای پیام/۴۰۸۷/خ
انتهای پیام/