آییننامه ارتقای اساتید دستپخت هیئتی ۳ نفره در سال ۹۴ بود
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ناصر باقریمقدم در نشست تخصصی بررسی کیفیت و کارآمدی نظام ترفیع و ارتقای مرتبه علمی اعضای هیئت علمی که در حاشیه دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی برگزار شد، گفت: اگر انتقاداتی به آییننامه ارتقای اساتید وارد است باید دانست، دستپخت هیئتی سه نفره در سال ۹۴ بود.
وی اضافه کرد: در تدوین آییننامه فعلی ارتقای اساتید دانشگاه توجه به نیازهای اساسی کشور دیده نشد و این آییننامه اساتید را به سمت تولید مقاله سوق داد.
معاون سیاستگذاری و برنامهریزی ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: یکی از علتهایی که دانشگاهها به سمت حل مسائل جامعه نمیروند اختلاف در گفتمان بین اساتید کشور است که یک گفتمان معتقد به ورود دانشگاه به حل مسائل جامعه بوده و گفتمان دیگر این اعتقاد را دارد که دانشگاه تنها وظیفه تولید دانش و پژوهش را برعهده دارند.
باقری بیان کرد: علاوه بر دولت و حاکمیت، جامعه هم باید از دانشگاه و پژوهش دانشگاهی نفع برده و نسبت به خروجی و تولید دانشگاه بهره گیرند.
وی عنوان کرد: نظام ارزیابی اساتید باید به سمت حل مسائل کشور تغییر جهت دهد و موضوعات پایاننامههای دانشجویان نیز در راستای این تغییر ارزیابی اساتید به سمت حل مسئله پیش رود که در نتیجه برنامههای دانشگاهها نیز در همین راستا، حمایتکننده برنامه اساتید و دانشجویان شود.
معاون سیاستگذاری و برنامهریزی ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: آییننامه فعلی در یک فرایند بسته سیاستگذاری تنظیم شده و این آییننامه پاسخگوی نیازهای کشور در دهه پنجم انقلاب نیست.
باقری خاطرنشان کرد: طبیعی است که گفتمان حاصل شده از آییننامه فعلی ترفیع و ارزیابی اعضای هیئت علمی دانشگاه نتیجه مطلوب را نداشته و این آییننامه باید گفتمان مسئله محوری را جایگزین گفتمان تولید مقاله کند.
انتهای پیام/4107/4115/
انتهای پیام/