دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1397 - 04:34
پیشنهاد اندیشه‌ورزی/23؛

روند اجرای سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها نیازمند بحث علمی است

تدوین سیاست‌های لازم برای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها از سال 76 آغاز شده است، اما چگونگی و روند اجرای سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، نیازمند بحث علمی است.
کد خبر : 356548

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری و براساس مصوبه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در مردادماه سال 76، شورای اسلامی‌شدن مراکز آموزشی، به‌منظور تدوین سیاست‌های لازم برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با عنایت به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری تشکیل شد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره آخرین وضعیت اجرای سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها گفت: این سند، سند مصوبی است که ابلاغ‌شده و در دستور کار دانشگاه‌ها قرارگرفته است و بحث نظارت بر سند از مواردی است که محدوده و موفقیت‌های دانشگاه‌ها در اجرای این سند نظارت می‌شود و دیگر اینکه در این سند پیش‌بینی‌شده که بعد از مدتی مورد بازخوانی و اصلاح قرار گیرد.


حجت‌الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از نحوه اجرای این سند در دانشگاه‌ها در حال گرفتن آمارهایی است که کیفیت اجرا، سطح اجرا و ضرورت بازنگری سند، براساس این آمار‌ها بررسی می‌شود؛ به‌طورکلی این سند یکی از سند‌هایی است که دانشگاه‌ها تا حدودی آن را اجرا کردند، اما انتظار ما این است که با کیفیت بهتری اجرا شود و مکانیسم ارزیابی دانشگاه‌ها در خصوص کیفیت اجرای سند را شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار داده است.


چگونگی و روند اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیازمند بحث علمی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها است و دانشجویان و استادانی که دغدغه اسلامی شدن دانشگاه‌ها را دارند، می‌توانند پیرامون این موضوع، به بحث علمی بپردازند.


انتهای پیام/4107/4115/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته