دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1397 - 04:20
پیشنهاد اندیشه‌ورزی/17

آیا کاهش سن ازدواج ضرورت دارد؟

ازدواج مثل هر مرحله‌ای از زندگی باید در زمان مقرر خود انجام شود؛ اگر این مرحله از زندگی عقب افتاد، علاوه بر خود فرد جامعه هم در آینده با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
کد خبر : 353024

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بیژن نوباوه، عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با رسانه‌ها عنوان کرد: ازدواج مثل هر مرحله‌ای از زندگی باید در زمان مقرر خود انجام شود و اگر این مرحله از زندگی افراد، به لحاظ اقتصادی و فرهنگی عقب افتاد، علاوه بر خود فرد، جامعه هم در آینده با مشکلاتی مواجه خواهد شد.


وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و فرهنگی هر کدام به نوبه خود در بالا رفتن سن ازدواج تاثیر گذار است، افزود: در شهرهای بزرگ نسبت به کوچک، مسائل فرهنگی در بالارفتن سن ازدواج مؤثر بوده و همین مسئله باعث شده تا دشمنان جمهوری اسلامی دست به کار شوند تا علاوه بر اینکه تمایل به ازدواج را در بین جوانان کم کنند، مسائل رایج در کشورهای غربی از جمله داشتن رابطه به جای ازدواج که همان ازدواج های سفید است را در جامعه رواج دهند.


رهبر معظم انقلاب اسلامی مردادماه سال 93 در دیدار با دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بیان کردند: ازدواج جوانان، موضوع مهمی است که بی‌تفاوتی نسبت به آن در جامعه، ممکن است تبعات ناخوشایندی را در آینده به همراه داشته باشد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: مهم‌ترین راه‌حل تسهیل ازدواج، انگیزه برای ازدواج در میان جوانان است که نباید کاهش یابد.


ایشان با اظهار تأسف از بالا رفتن سن ازدواج  به‌ویژه در میان دختران، تأکید کردند: باید جوانان، خانواده‌های آنان و مسئولان دانشگاه‌ها، برای زمینه‌سازی رواج ازدواج در محیط‌های دانشگاهی و جلوگیری از افزایش سن ازدواج، هم‌اندیشی و چاره‌جویی کنند.


رهبر انقلاب اسلامی برخی سنت‌ها و باورهای غلط را از موانع ازدواج جوانان برشمردند و گفتند: جوانان که همواره دارای روحیه‌ مطالبه‌گری و پیشنهاددهنده‌ روش‌های جدید هستند، باید زمینه‌ساز از میان برداشته شدن این سنت‌ها و باورهای غلط باشند.


موضوع کاهش سن ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان یکی از ضرورت‌هایی است که دانشگاهیان با ورود عالمانه در قالب برگزاری کرسی آزاداندیشی می‌توانند پیرامون راه‌کارهای علمی به مباحثه علمی بپردازند.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته