دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1397 - 18:17
رئیس ستاد ازدواج دانشجویی:

ثبت نام ازدواج دانشجویی تا سقف ۲۰ هزار دانشجو ظرفیت دارد

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی گفت: ۱۴ هزار زوج امسال در مراسم ازدواج دانشجویی ثبت نام کرده‌اند و تخمین می‌زنیم تا شش هزار زوج دیگربه سفرهای امسال اضافه شوند.
کد خبر : 353031
290918.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی بابیان اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته دو ماه زودتر ثبت‌نام ازدواج دانشجویی را آغاز و اعزام‌ها را شروع کرده‌ایم، افزود: این مسئله باعث شد تا بتوانیم خارج از زمان‌های پر زائر سال همچون رجب و شعبان اعزام‌ها به مشهد را ساماندهی کنیم و بتوانیم ضمن کاهش هزینه رزرو هتل‌ها، از بهترین هتل‌ها برای پذیرایی از دانشجویان بهره ببریم.


وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی پیرامون ترویج ازدواج دانشجویی و نیاز به اطلاع‌رسانی در این خصوص، افزود: از هر مسیری که برای ما مقدور بوده سعی کردیم طرح هم‌سفر تا بهشت در حوزه ازدواج دانشجویی را اطلاع‌رسانی کنیم، لکن حجم اخبار و اطلاعات و رویدادها در فضای دانشگاه‌ها آن‌قدر زیاد است که این ماجرا بعضاً در فضای افکار عمومی نادیده انگاشته می‌شود.


رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور با بیان اینکه این سفر ویژه زوج‌های دانشجو و به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دانشگاه‌هایی که زمینه آموزش مجازی فراهم است سعی می‌کنیم تا بخشی از آموزش‌ها به‌ صورت اختیاری در قالب مجازی صورت گیرد.


حجت‌الاسلام صالحی تأکید کرد: هم‌زمان با سفر به مشهد مقدس و در قالب مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های معنوی و ارائه مهارت‌های زندگی با استفاده از ابزارهای هنری مثل تئاتر  با محتوایی ناظر به موضوعاتی که در زندگی زناشویی زوج‌های جوان تأثیرگذار و ماندگار است برگزار شود.


وی همچنین با اشاره به کاهش سطح توقعات در ابتدای زندگی گفت: اگر خانواده‌ها و خود دانشجویان ما بپذیرند مدتی را که دانشجو هستند متعهدانه و با حداقل‌هایی از یک زندگی مشترک سپری کنند، آسیبش کمتر خواهد بود تا اینکه دامن‌گیر آسیب‌های اجتماعی شوند.


انتهای پیام/4108/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته