دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1397 - 11:52
فتوحی:

حمایت از کارآفرینی از اولویت‌های دانشگاه صنعتی شریف است

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: حمایت از کارآفرینی و توسعه آن توسط نهادهایی مانند پارک علم و فناوری، از برنامه‌های اصلی دانشگاه صنعتی شریف است.
کد خبر : 352434

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمود فتوحی در رویداد ناحیه نوآوری شریف که صبح امروز در سالن جابربن‌حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها برای رشد علمی و پژوهشی خود به ارتباط با صنعت نیاز دارند و صنایع مختلف باید محصولات مورد نیاز خود را از دانشگاه‌ها بخواهند تا از توانمندی‌ها و تکنولوژی‌های مدرن علمی و فناوری جامعه علمی و دانشگاهی بهره‌مند شوند. در این حوزه در دانشگاه شریف، رویکرد جدیدی آغاز شده اما به‌دنبال توسعه فناوری‌های جدید به‌کمک سرمایه‌گذاری هستیم.


وی افزود: نگرش دانشگاه در خصوص ارتباط با صنعت این است که بتوانیم با پروژه‌های کوچک و بزرگ و صنایع مختلف کشور ارتباط برقرار کنیم تا فعالیت‌های مشترکی را به‌صورت مناسب پیش ببریم.


رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: توسعه مهارت‌های کارآفرینی و تأمین زیرساخت برای آن، جزء برنامه‌های اساسی دانشگاه‌ها به‌شمار می‌رود. دانشگاه صنعتی شریف نیز تلاش خود را برای انجام این کار انجام داده و با راه‌اندازی و گسترش پارک علم و فناوری به توسعه ارتباط با صنعت می‌اندیشد.


فتوحی در ادامه بیان کرد: ایجاد ارتباط مؤثر بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و استادان برای تشکیل یک تیم حرفه‌ای و ایجاد رقابت سالم از فعالیت‌های مورد نظر ماست. در کنار این، توسعه مدرسه اشتغال شریف با هدف خودشناسی و مهارت‌آموزی دانشجویان در دستور کار قرار دارد و پارک علم و فناوری دانشگاه نیز به‌عنوان آخرین حلقه از زنجیره دانش و ارزش در سال 95 شکل گرفت.


وی تأکید کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر بیش از 450 شرکت را مستقر کرده و به دنبال استفاده از ظرفیت‌های نهادهای شتاب‌دهنده برای کارآفرینی است.


انتهای پیام/4060/4085/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته