دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1397 - 05:00
از نشریات دانشجویی؛

شهید آراسته مدافع حرم که امکان تحصیل در آلمان را داشت

شهید مدافع حرم بابک نوری هريس مثل خيلی از ماها، دهه هفتادی بود. فردی با ظاهری آراسته و شیک که امکان تحصیل در آلمان را نیز داشت.
کد خبر : 351672
1396090317504749212595044.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، خیلی‌ها در نگاه اول به این عکس، چهره یک مدل را در ذهن خود تجسم می‌کنند. بابک نوری هريس مثل خيلی از ماها، دهه هفتادی بود. فردی با ظاهری آراسته و شیک که امکان تحصیل در آلمان را نیز داشت.


این یاداشت به قلم علی‌عربی و فائزه‌محمدی در شماره سوم گاهنامه فرهنگی- اجتماعی «صاد» دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم منتشر شده است که در ادامه می‌خوانید:


بابک، دانشجوی ارشد حقوق دانشگاه تهران بود. خانواده‌ی او مقدمات سفر و ادامه تحصيل او در آلمان را نیز فراهم کرده بودند. پدرش که وضع مالی خوبی داشت، اسپانسر او برای سفر وی بود. شرایط بسیار ایده آلی که خیلی‌ها در آرزوی دست یافتن به آن هستند و او  به‌جای سفر به آلمان، سوریه را انتخاب و از خانواده‌اش برای دفاع از حریم و حرم کسب اجازه نمود.


زندگی بابک متفاوت از آنچه ما تصورش را داریم بود. رفتارهایی که در ذهن‌ما متناقض است، ولی در دنیای واقعی رخداد و توجه اغلب آدم‌ها را جذب می‌کند. همان زندگی لاک‌چری امروزی‌ها با ماشین خارجی گران‌قيمت، پدر پولدار، ظاهری فوق‌العاده جذاب و آراسته و امکان  تحصيل در خارج از کشور و از طرفی رفتن به اردوی جهادی بسیج، فعاليت دانشجویی، فعالیت در مسجد و.... این‌ها ويژگی‌های بابک بود.


با دیدن این زندگی به فکر فرو رفته و با خود خلوت کردم. اینکه اگر من چنین زیبایی ظاهری داشتم و در بهترین دانشگاه کشور تحصیل می‌کردم و با داشتن وضع مالی خوب و دوستان و خانواده‌ای پولدار، آیا می‌توانستم قید تمام این شرایط و امکانات را زده و دل به راهی بزنم که بسیار با شرایطم متفاوت بود؟ چطور و چگونه بابک توانست ؟  


بابک تمام زندگی ایده‌آل خود را رها کرد تا ما ایده‌آل زندگی کنيم. زیبا و دل‌نشین بود زمانی که سرنوشت بابک، خیلی لاکچری‌تر از امروزی‌ها رقم خورد.


 اينجا بود که شعری به خاطرم آمد و آرام آن را زير لب زمزمه کردم:


« رسد آدمی به‌ جایی‌، که به‌‌جز خدا نبيند   /   بنگر که تا چه حد است مقام آدميّت ! »


انتهای پیام/4108/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته