دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1397 - 15:20
شیخ‌الاسلام در گفتگو با آنا:

دانشجویان مسیر درستی از تحولات را برای جامعه ترسیم کنند

مشاور سابق وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دانشجویان مسیر درستی از تحولات را برای جامعه ترسیم کنند.
کد خبر : 349712
AG8I0259.jpg

حسین شیخ‌الاسلام در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: نهضت دانشجویی در ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب همیشه نهضت تأثیرگذاری بوده و نقش مهمی در روندهای سیاسی و اجتماعی جامعه داشته است و این نقش به‌خصوص بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی پررنگ‌تر شده است. دانشجویان در سال‌های پس از انقلاب، از قشرهای نخبه و روشنفکر جامعه محسوب می‌شوند و بارها توسط مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است که دانشجویان باید در امور کشور، چه داخلی و چه خارجی، حساس باشند؛ اظهار نظر بکنند و در خصوص طرح مسائل داخلی و خارجی، کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار کنند.


وی افزود: مسائل داخلی تنها یک بعد است و تشکل‌های دانشجویی باید حتماً جهت اصلاح امور داخل کشور، به نقد و بررسی این مسائل بپردازند. همچنین در مسائل بین‌المللی، دانشجویان باید با فهم عمیق و درک درست از تحولات سرنوشت‌ساز در‌حال وقوع در اطراف کشور، مسیر درستی از تحولات را ترسیم کنند. آینده ایران در گروِ تحولاتی است که در اطراف کشور در‌حال وقوع است. در‌صورت نداشتن درک درست و تحلیل به‌موقع از مسائل بین‌المللی، بدون‌شک دچار آسیب خواهیم شد. 


مشاور سابق وزیر امور خارجه در پایان ادامه داد: اصرار بر این است که دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با درایت، تیزهوشی، فهم عمیق و تحلیل صحیح، به مسائل اطراف، چه داخلی و چه بین‌المللی توجه داشته باشند. زیرا دشمنان خبیثی چون رژیم صهیونیستی و آمریکا، در حال جبهه‌سازی علیه اسلام و ایران هستند. ما به‌همین‌دلیل باید نسبت‌به دشمن حساس باشیم و خودمان را در صحنه‌ کارزار احساس کنیم. اگر بنا باشد دانشجوی ما نسبت‌ به مسائل خارجی حساس نباشد، یعنی در میدان مقابله با دشمن، حضور نیافته است. عدم حساسیت، برابر با عدم حضور در میدان جنگ است و عدم حضور در جنگ حق علیه باطل، خسارات جبران ناپذیری را بر پیکره‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد خواهد ساخت. لذا تشکل‌های دانشجویی باید به مسائل خارجی، اهتمام بیشتری بورزند.


انتهای پیام/4107/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته