دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1397 - 18:14
عصر امروز برگزار شد؛

همنشینی استارت‌آپی به‌بلندای شب یلدا

همنشینی یلدای استارت‌آپی عصر امروز با حضور ایده‌پردازان و کارآفرینان برگزار شد.
کد خبر : 345789
636182016256556956.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یلدای استارت‌آپی با حضور استارت‌آپ‌های فعال و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عصر امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد، برگزار شد. این مراسم همانند سال گذشته برای دورهمی کارآفرینان برگزار شد که در ابتدای مراسم فریدون کورنگی مدیر شتاب‌دهنده و کارآفرین فعال به سخنرانی انگیزشی برای ایده‌پردازان پرداخت.


وی در ابتدای سخنانش از مهاجرت و مشکلاتی که طی این اقدام داشت سخن گفت و ادامه داد: در خارج کشور برای افرادی که اقامت را به‌دست آورده بودند، دولت وقت مشکلاتی ایجاد کرده بود که از نظر من در شأن یک ایرانی نبود برای اثبات خودش به آن کشور زیر بار بروکراسی اداری برود.


کورنگی افزود: به‌همین‌دلیل مجبور شدم در یک رستوران به‌عنوان کمک‌آشپز مشغول به‌کار شوم. این‌درحالی بود که صاحب رستوران یک مولتی‌میلیاردر بود که خودش هر روز برای آشپزی به رستوران می‌آمد. وقتی از وی پرسیدم که با وجود این همه ثروت چرا این کار را انجام می‌دهی، پاسخ داد که این علاقه من است. باید یاد بگیری که لذت ببری و هیجانت را تبدیل به شغل کنی.


وی تأکید کرد: بعد از 30 سال من به‌مفهوم سخن مولتی‌میلیاردر دست پیدا کردم که فقط به‌دنبال نیاز بودن، انسان را موفق نمی‌کند بلکه باید کارهایی که دوست دارد را با هیجان انجام دهد. اگر به‌عنوان یک کارآفرین فقط به نیازهای خود فکر می‌کنید، امکان موفقیت وجود دارد ولی اگر به‌دنبال آنچه که دوست دارید جریان عجیبی در ذهن و دل و جان و روان‌تان به شما کمک می‌کند تا مغزتان نیز در همان راستا قدم بردارد و این جریان عجیب امید نام دارد.


این سخنرانی تأثیر زیادی در مخاطبان و حاضران سالن گذاشت که در ادامه آن محسن حاتمی کارآفرین و بنیان‌گذار یک استارت‌آپ موفق در کشور زنجیره انگیزشی حاضران را کامل کرد.


حاتمی از مشکلات موجود برای تحصیل در خارج از کشور گفت و توضیح داد: من برای اینکه بتوانم هزینه تحصیل و خانواده‌ام را تأمین کنم نیاز به شغلی داشتم که بتوان درآمد خوبی از آن کسب کرد. به‌همین‌منظور به 100 شرکت برای مصاحبه مراجعه کردم ولی نتیجه‌ای نداشت. طی این فرآیند، مهارت‌های زیادی مانند ارتباطات در فرهنگ انگلیسی و نت‌ورکینگ را کسب کردم تا بتوانم خودم را به کارفرمایان ثابت کنم اما هر بار با مشکلاتی نظیر باورنکردن رزومه شغلی‌ام مواجه می‌شدم؛ اما سرانجام توانستم با پیگیری و تلاش از سد تحریم و تبعیض رد شوم و به شما کارآفرینان یادآوری می‌کنم که ضروری‌ترین عنصر موفقیت، پشتکار است.


در ادامه این مراسم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفتگوی خودمانی با کارآفرینانی داشت که بارها به موفقیت آنها و تلاش‌شان در اقتصاد دانش‌بنیان اقرار کرده بود. ستاری ضمن ایراد از اینکه در حال حاضر ایده‌های استارت‌آپی همه به‌دنبال یک هدف هستند، گفت: سعی کنید خلاقیت و نوآوری داشته باشید چرا که کشور و جامعه نیاز به 100 اپلیکیشن مسافربری اینترنتی ندارد. در سرمایه‌گذاری نیز از ما دولتی‌ها فاصله بگیرید.


پس از سخنرانی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از افراد برگزیده و برتر در حوزه استارت‌آپی تقدیر شد و در ادامه این مراسم سلسله سخنرانی‌هایی تحت عنوان حرف‌های خودمانی با حضور بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های موفق برگزار شد. این مراسم که تا پاسی از شب ادامه دارد، یلدای استارت‌آپی است تا کارآفرینان این حوزه فراموش نکنند که با هم‌فکری و اتحاد می‌توانند ایده‌های نو و خلاقانه خود را به محصول تبدیل کنند.


انتهای پیام/4085/ 4007/


انتهای پیام/

برچسب ها: سورنا ستاری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته