دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رصد پایش/3

مأموریت دانشگاه آزاد گلستان در رفع مشکلات صنایع شیلات

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: نظام موضوعات صنایع شیلات برعهده دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گذاشته شده که تا یک ماه آینده تدوین خواهد شد.
کد خبر : 345165

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره فعالیت‌های واحدهای دانشگاهی استان گلستان اظهار کرد: وفق مفاد بخش‌نامه سازمان مرکزی، برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در واحدهای استان گلستان صورت گرفته است. برگزاری استارت‌آپ، نشست‌های علمی و تخصصی، کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف تخصصی برای اساتید و دانشجویان، عقد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان ازجمله برنامه‌های مصوب هفته پژوهش سال 97 بود.


وی با اشاره به تشکیل ستاد هفته پژوهش در سطح واحدهای دانشگاه اظهار کرد: جدا از برنامه‌های ذکر شده تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده در سطح واحدها و در سطح استان انجام گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با اشاره به طرح پایش خاطرنشان کرد: طرح پایش در استان گلستان بیش از یک سال به‌صورت غیررسمی و در سطح استان آغاز شده است.


طاهری با بیان اینکه اولویت‌های پژوهشی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از سال 95 به تفکیک هر سال اخذ شد و سالانه به‌روزرسانی شد، اظهار کرد:  نظام موضوعات به‌صورت نظام‌مند به اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعلام شد تا به‌عنوان موضوعات پایان‌نامه انتخاب شوند و نتیجه این کارهای تحقیقاتی برای رفع معضلات جامعه و صنعت مورد استفاده قرار گیرد.


وی اضافه کرد: با رونمایی از طرح پایش، موضوعات به اطلاع اساتید و اعضای هیأت‌علمی رسانده و مقرر شد که از مهر 98 آمادگی کامل برای انتخاب عناوین پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و طرح‌های پژوهشی از بین نظام موضوعات داشته باشند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان  با اشاره به مأموریت واحدهای دانشگاهی این استان در طرح پایش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان براساس آمایش استانی و مطابق با ظرفیت‌های موجود و حسب‌ دستور رئیسدانشگاه مبنی بر تعیین محورهای علمی و چالش‌های استانی مأموریت‌هایی برعهده دارد.


به گفته طاهری، کشاورزی مدرن، چالش‌های موجود در بحث کشاورزی استان و ارائه راهکارهای آن، محیط زیست، آب و پساب، آلاینده‌های صنعتی و سموم کشاورزی، شیرین‌سازی آب دریا، صنعت گردشگری، مطالعات منطقه‌ای و مشارکت در بخش اکوتوریسم ازجمله مأموریت‌های واحدهای دانشگاه استان گلستان در رفع چالش‌های منطقه‌ای است.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با مرکزیت واحد گرگان دارای نماینده در میز توسعه دریا است اظهار کرد: دریا یکی از چندین چالش ملی است که نظام موضوعات آن احصا شده و در سامانه پایش ارائه می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان عنوان کرد: پس از تقسیم وظایف، موضوع صنایع شیلات از بحث دریا به عهده استان گلستان گذاشته شده است که با همکاری 6 استان دیگر مجاور دریا مقرر شده است نظام موضوعات این بخش حداکثر تا یک ماه آینده تدوین شود. این مهم (تدوین نظام موضوعات صنایع شیلات) در استان گلستان در حال انجام است و إن‌شاءالله در مهلت مقرر به‌اتمام خواهد رسید.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته