دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مطالبه‌نگار/10

شناخت اولویت‌ها باعث ایجاد شور و نشاط دانشجویی است

سرگرم نشدن به مسائلی که از اولویت برخوردار نیستند و شناختن مسائل مهم، از عرصه‌های شور و شوق دانشجویی و دانشگاهی است.
کد خبر : 343908
IMG22105079.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مقام معظم رهبری همواره بر شور و نشاط در محیط دانشگاه‌ها و جمع‌های دانشجویی تأکید کرده‌اند.


مطالبه‌نگار دهم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان در سال 92 و توصیه های ایشان به ایجاد فضای با نشاط در دانشگاه می‌پردازد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شور و نشاط در دانشگاه‌ها را امر لازمی دانسته و فرمودند: دانشگاهِ دچار رکود، دانشگاه خوبی نیست. مراد از این شور و نشاط چیست؟ این شور و نشاط در بخش‌های مختلفی خودش را نشان می‌دهد؛ هم در بخش‌های علمی، هم در بخش‌های اجتماعی و سیاسی، شور و نشاط می‌تواند خودش را نشان دهد.


ایشان در ادامه می‌فرمایند: محیط دانشگاه، محیط جستجو کردن از نقطه‌نظرات درست در زمینه‌ سیاسی و در زمینه‌ اداره‌ کشور و همچنین در زمینه مسائل کلان دیگر است.


رهبر معظم انقلاب تحلیل و مباحثه در دانشگاه را موجب به‌وجود آمدن فضای بانشاط در دانشگاه دانستند و در همین خصوص تأکید کردند: براساس فکر و بحث و تحرک ذهنی، تحرک عملی به وجود می‌آید؛ وظایف آشکار می‌شود؛ بر طبق آن وظایف باید کارهایی انجام بگیرد، که انجام می‌گیرد. بنابراین بحث، تحلیل و فهم و تشخیص در دانشگاه‌ها، یکی از عرصه‌های گوناگون شور و نشاط است.


 مقام معظم رهبری عنوان کردند: جدا کردن مسائل اصلی از فرعی، مسائل درجه یک از مسائل درجه‌ دو، سرگرم نشدن به مسائلی که از اولویت برخوردار نیستند و شناختن این مسائل، از عرصه‌های شور و شوق دانشجویی و دانشگاهی است.


ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان بر لزوم پرداختن به مسائل روز در محیط‌های دانشجویی تأکید کرده و افزودند: امروز موضوعاتی وجود دارد که می‌تواند مورد بحث در محیط‌های دانشجویی واقع شود و همین زمینه‌های شور و نشاط گوناگون علمی و اجتماعی را به‌وجود آورد.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
۰
اولویت دانشگاه و دانشجو در جنگ اقتصادی دفاع از تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است که حرکتی مردمی و سبب اشتغال و زندگی سالم مردم و پیشرفت و ارزش پول ملی و شکوفایی اقتصادی مردمی می‌شود.
هلدینگ شایسته