دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1397 - 12:44
دبیر‌ همایش دیابت خبرداد؛

برگزاری اولین کنگره سالانه دیابت و متابولیسم در بیمارستان بوعلی

دبیر‌ همایش دیا گفت: کلینیک جامع دیابت در همایش متابولیسم در بیمارستان بوعلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی انجام می‌شود.
کد خبر : 343407
diabetpdf-compressor.jpg

مهران زمان زاده دبیر‌ همایش دیابت و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: همایش بازآموزی با رویکرد بالینی نوین به درمان دیابت، 29 و 30 آذرماه 1397 به همت بیمارستان بوعلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران و دانشگاه آکسفورد انگلستان در تهران برگزار می‌شود.


دبیر اجرایی این همایش افزود: با توجه به رشد روزافزون بیماری دیابت که باعث ایجاد عوارض چشمی، قلبی، مغزی، کلیوی و عصبی برای بیماران شده و هزینه سنگینی متحمل سلامت کشور و همچنین خانواده‌های بیمار می‌کند، کنترل کردن دیابت می‌تواند نقش بسیار مهمی در صرفه‌جویی مالی و جانی جامعه داشته باشد. یکی از محورهای کنترل دیابت آموزش بیماران دیابتی است که مورد غفلت واقع‌شده است.


وی گفت: هم‌زمان با این همایش، کلینیک بیمارستان بوعلی در قسمت شرق تهران که بیشتر مورد غفلت واقع شده به‌عنوان یک مرکز مجهز و جامع برای کنترل دیابت که در بخش‌های چشم، اورتوپتی، قلب و کلینیک زخم برای بیماران دیابتی فعالیت می‌کند، افتتاح خواهد شد.


دبیر اجرایی همایش تصریح کرد: در روز اول همایش آموزش‌هایی به پزشکان داده شده و همچنین دستورالعمل‌های مراکز شناخته‌شده بین‌المللی برای درمان دیابت که در سه ماه اخیر تغییرات اساسی داشته بررسی می‌شود از طرفی اهداف کنترل دیابت و کنترل قند مورد بازنگری قرار گرفته و به پزشکان این حوزه اطلاع‌رسانی خواهد شد.


وی افزود: همایش دیابت، اولین همایشی است که در کشور برگزار می‌شود و بالغ‌بر 300 پزشک فوق تخصص غدد، متخصص داخلی و پزشک عمومی فعال در حوزه دیابت در آن حضور دارند همچنین شرکت‌های دارویی مهم کشور که عمدتاً در بخش دیابت فعال هستند در این همایش حضور فعال خواهند داشت. مباحث اساسی نیز توسط اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی آزاد اسلامی، تهران، شهید بهشتی، ایران و دانشگاه آکسفورد انگلستان در این همایش ارائه می‌شود.


زمان زاده افزود: روز دوم این همایش مختص عموم مردم است و از حدود 600 نفر بیمار دیابتی دعوت‌شده تا در این همایش حضور یابند. در ادامه این برنامه کارگاه‌های مختلف در رابطه با عوارض چشمی، زخم پا دیابتی و عوارض عصبی دیابت و همچنین آموزش تغذیه برای بیماران جهت افزایش آگاهی برگزار می‌شود.


مدیر کلینیک بیمارستان بوعلی تصریح کرد: هم‌زمان با روز دوم این همایش بیماران دیابتی برای اولین بار در این کلینیک ثبت و مورد پیگیری آموزش و درمانی قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/4107/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته