دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1397 - 10:20
ملائی‌توانی:

سه پنل علمی در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار می‌شود

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی گفت: در هفته پژوهش سه پنل علمی توسط این پژوهشگاه برگزار خواهد شد.
کد خبر : 342303
1525756223-copy-of-img-5403.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علیرضا ملائی‌توانی در تشریح برنامه‌های هفته پژوهش گفت: در هفته پژوهش سه پنل علمی توسط پژوهشگاه علوم انسانی برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: «کارآمدی علوم انسانی در مسئله تحریم»، «علوم انسانی و راهکارهای مقابله با فساد» و «علوم انسانی و محیط‌زیست» عناوین سه پنل علمی هفته پژوهش است که از روز شنبه 24 آذر شروع و تا روز سه‌شنبه 27 آذرماه این برنامه‌ها اجرا خواهند شد.


معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی افزود: این پژوهشگاه به‌عنوان یکی از بزرگترین پژوهشگاه‌های علوم انسانی در غرب آسیا، آخرین یافته‌های علوم انسانی پژوهشگران در پرتال پژوهشگاه علوم انسانی قرار دارد و ماهانه یک‌میلیون 500 هزار نفر از خدمات رایگان این پرتال استفاده می‌کنند، همچنین این پژوهشگاه 15 پژوهشکده، 20 مجله علمی-پژوهشی، 120 عضو هیأت علمی و 400 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در قالب 10 رشته فعالیت می‌کنند.


ملائی‌توانی اعلام کرد: در هفته پژوهش امسال از آثار دو نفر از بانوان پژوهشگر امیربانو کریمی و مهدخت معین رونمایی و تجلیل شده از دو پژوهشگر عضو هیأت علمی، سه نفر از کارشناسان پژوهشی و سه نفر از دانشجویان تقدیر خواهد شد.


وی درباره معیارهای انتخاب پژوهشگران برتر تصریح کرد: شرط انتخاب اعضا هیأت علمی برتر برای تقدیر در مراسم هفته پژوهش انتشار حداقل سه مقاله علمی-پزوهشی و یک کتاب پژوهشی به همراه حضور در کارگاه‌ها و سخنرانی‌های علمی مرتبط بوده و برای دانشجویان و کارشناسان پژوهشی نیز چاپ یک مقاله علمی-پژوهشی موردنیاز است البته شیوه‌نامه انتخاب پژوهشگران برتر پیش‌ازاین منتشرشده است.


معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی با اشاره به برنامه‌های راهبردی این پژوهشگاه اذعان کرد: در سال پایانی اولین برنامه راهبردی پژوهشگاه قرار داریم و در دومین برنامه راهبردی این پژوهشگاه به دنبال انجام پژوهش و ارائه راه‌حل برای برون‌رفت از بحران‌ها و حل مشکلات کشور هستیم.


ملائی‌توانی اضافه کرد: در راستای برنامه‌های راهبردی پژوهشگاه علوم انسانی و غنی‌سازی محتوای علوم انسانی و اسلامی سه برنامه موازی عقد تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهای اسلامی داخلی و خارجی، تأسیس مرکز تحقیقات امام علی(ع) و ایجاد پژوهشکده مطالعات قرآنی، در حال اجرا هستند.


وی در پاسخ به خبرنگار آنا درباره برنامه‌های پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در راستای توسعه علوم انسانی اسلامی، تأکید کرد: علوم انسانی بر اساس رویکردهای و قرائت‌هایی که در غرب وجود داشت وارد کشور شده و پژوهشگاه علوم انسانی برای حل تعارض موجود برنامه‌هایی دارد؛ برای کاربردی شدن و اعتلای علوم انسانی در کشور دو طرح کلان توسط این پژوهشگاه اجرا می‌شود که طرح ساماندهی مسائل اجتماعی سواحل مکران و طرح غنا و ساماندهی علوم انسانی معطوف به مسائل کشور در سطح ملی ازجمله این طرح‌ها هستند.


انتهای پیام/ 4115/ 4107/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته