دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1397 - 06:50
آنا گزارش می‌دهد؛

مسابقه‌ای برای تحلیل داده‌ها / از آب گل‌آلود ماهی بگیریم!

مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا با همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسابقه تحلیل داده‌های NGS را برگزار کرد.
کد خبر : 331802
1471081534.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، قابلیت جمع‌آوری، تحلیل و استفاده از داده‌ها در دنیای دیجیتالی امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که در حال حاضر حجم وسیعی از داده‌ها با سرعت زیاد تولید می‌شود.


برای استفاده از این ظرفیت، مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا با همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  مسابقه تحلیل داده‌های NGS را برگزار کرد. این مسابقه با هدف شناسایی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی، با این موضوع برنامه‌ریزی شده است. آی چلنج یا مرکز چالش‌های فناوری و نوآوری مسئولیت برگزاری این مسابقه را بر عهده داشته است. برای آشنایی بیشتر با روند برگزاری این مسابقه با کارشناس دبیرخانه چالش‌های فناوری و نوآوری  گفتگو کردیم.


پیمان آقاسی درباره این مسابقه توضیح داد: این رقابت‌ها با همکاری آی چلنج و توسط مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا برگزار شد. در  این مسابقه که با همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، به موضوع مهم استفاده از کلان‌داده‌ها به‌خصوص داده‌های ژنومی پرداخته شد.


وی اضافه کرد: به‌جای اینکه این نهادها هزینه‌های زیادی را برای شناسایی افراد توانمند در این حوزه کنند، می‌توانند با برگزاری این مسابقه، افراد و تیم‌های مستعد را شناسایی کنند و به آنها تا رسیدن به کسب‌وکار کمک کنند.


کارشناس دبیرخانه چالش‌‌های فناوری و نوآوری در ادامه بیان کرد: از ۲۳ اردیبهشت‌ماه مسابقه  آغاز شد که در این فرآیند ۴۵ تیم شرکت کردند. این تیم‌ها دو بار مورد ارزیابی  قرار گرفتند و پس از آنالیز اولیه ۲۶ تیم و در انتها ۱۱ تیم به مرحله نهایی راه یافتند.


وی تصریح کرد: در ابتدا قرار بود تا تیم‌ها در دوره توانمندسازی شرکت کنند تا با بیزنس مدل آشنا شوند اما سرانجام مرحله نهایی این مسابقه هفته گذشته با حضور حسین وطن‌‌پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سلطانی رئیس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا، نجاری از معاونان ستاد  توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  و قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشتند.


آقاسی ادامه داد: تیم‌ها بیشتر از تهران و سپس اصفهان، شیراز، مشهد و یزد بودند و جوایز تیم‌های اول تا سوم شامل جایزه هفت میلیون تومانی برای تیم اول، جایزه پنج میلیون تومانی برای تیم دوم و جایزه سه میلیون تومانی برای تیم سوم در نظر گرفته شد که به تیم‌های برگزیده اعطا شد.


وی گفت: دسترسی به سرور مجازی به مدت یک سال ازجمله حمایت‌هایی است که از 10 تیم برگزیده انجام شد. همچنین تیم‌های برگزیده به مدت یک سال از مشاوره رایگان ثبت اختراع و تجاری‌سازی محصولات بهره‌مند می‌شوند.


کارشناس دبیرخانه چالش‌‌های فناوری و نوآوری در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقه تیم‌های  استارت‌آپی هستند و در ابتدای راه قرار دارند.


انتهای پیام/4085/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته