دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1397 - 17:02
عیسی‌زاده مطرح کرد:

جو روانی ایجاد شده عامل عدم مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی

مدیر فنی پیام رسان سروش با اشاره به توان پیام‌رسان‌های داخلی در میزبانی از کاربران گفت: جو روانی ایجاد شده عامل عدم مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی بود.
کد خبر : 327571
49784.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ایمان عیسی زاده در نشست خبری بررسی علل عدم مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی که عصر امروز در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد گفت: جو روانی ایجاد شده یکی از مهم‌ترین علل عدم مهاجرت مردم بود.


مدیرفنی پیام‌رسان سروش تصریح کرد: پیام‌رسان سروش از نظر فنی توان میزبانی از کاربران داخلی و خارجی را دارد اما جوسازی برخی از رسانه‌های خارجی در کاهش اعضای این پیام‌رسان تأثیرگذار بود.


وی در ادامه اشاره کرد: برخلاف بعضی از اخبار منتشرشده، هاتگرام امکان جدا شدن از بسترهای تلگرام را در کوتاه‌مدت ندارد.


عیسی‌زاده اعلام کرد: تأمین زیرساخت‌های سخت‌افزاری در توان پیام‌رسان‌های داخلی نیست و در این مورد وزارت ارتباطات باید زیرساخت‌های موردنیاز را فراهم کند؛ در این‌ صورت پیام‌رسان‌های داخلی امکان پرداختن به امکانات فنی و سهولت استفاده کاربران را خواهند داشت.


مدیر فنی پیام‌رسان سروش عنوان کرد: تشکیل نهادهای موازی سبب ایجاد مشکلات بیشتر برای پیام‌رسان‌های داخلی می‌شود؛ انجام بعضی از اقدامات سلبی نه‌تنها به پیام‌رسان‌های داخلی کمک نمی‌کند بلکه باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به این پیام‌رسان‌ها می‌شود.


در ادامه این نشست مهدی داوری مدیرعامل پیام‌رسان بیسفون گفت: در ساماندهی فضای مجازی، عزم ملی وجود ندارد و شاهد برخوردهای سلیقه‌ای  در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی هستیم.


وی افزود: تعریف مشخصی از پیام‌رسان‌های داخلی وجود ندارد و تعدادی از شرکت‌ها از این خلأ قانونی استفاده کرده و به اسم پیام‌رسان داخلی اما با استفاده از قالب پیام‌رسان‌های خارجی فعالیت می‌کنند.


مدیرعامل پیام‌رسان بیسفون تصریح کرد: تاکنون هیچ مسئول دولتی از پیام‌رسان بیسفون بازدید نکرده و ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی دارای اشکالات فراوانی است.


محسن غفاری مدیرعامل پیام‌رسان ایتا نیز در این نشست نسبت به عملکرد مرکز ملی فضای مجازی انتقاد کرده و گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌بایست نقش بیشتری در نظارت بر فعالیت‌های این مرکز ایفا کند.


وی همچنین با تأیید نظر مدیرعامل بیسفون عنوان کرد: درباره مراحل انتخاب دو پیام‌رسان برای حمایت‌های ویژه، اشکالاتی وجود دارد چراکه کارشناسان این مرکز از امکانات فنی پیام‌رسان ایتا بازدید نکرده‌اند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب