دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1397 - 01:44
قرار شبانگاهی؛

غذایی لذیذ برای روزهای بی‌غذایی با وجود امکانات خوابگاهی

پخت این غذای ساده در روزهای بی‌غذایی خوابگاه‌های دانشجویی می‌تواند دانشجویان را از غذاهای بی‌کیفیت نجات دهد.
کد خبر : 327559
لازانیا-بدون-فر (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نیمرو، کنسرو لوبیا و ماهی تمام هنر غذایی برخی دانشجویان برای نجات از گرسنگی در روزهای بی‌غذایی خوابگاه است. خوش‌بینانه‌تر از آن سوسیس ـ تخم‌‌مرغ است. غذاهایی که چند مشخصه دارند و مهم‌ترین‌ آن سریع پخته شدن، ارزان‌قیمت بودن و در دسترس بودن مواد اولیه‌شان است.


البته برای دانشجو زمان خیلی مهم است و از آنجایی‌که دانشجو همه‌چیز دارد جز زمان، درست کردن غذاهایی که پخت‌شان بیش از نیم ساعت زمان می‌برد، معقول به نظر نمی‌رسد.


دانشجویان غذایی را نیاز دارند هم انرژی مورد نیاز آن‌ها را برای فعالیت روزانه‌اشان را و هم انرژی مورد نیاز برای درس و انجام پژوهش‌هایشان را تأمین کنند. غذای دانشجویی دو ویژگی سالم و کم هزینه بودن را نیز دارا باشد.


غذاهایی که در ادامه برای دانشجویان خوابگاهی در نظر گرفته‌ایم، خوشمزه و لذیذ است که با توجه به شرایط خوابگاه شیوه آسان درست کردن لازانیا بدون فر خصوص دوران دانشجویی است.


500 گرم گوشت چرخ شده، 500 گرم پنیر پیتزا، دو بسته لازانیا، 300 گرم سوسیس، 500 گرم قارچ، یک عدد فلفل دلمه ای و یک عدد سس کچاپ و یک عدد پیاز خرد شده و روغن، نمک و فلفل سیاه به میزان لازم مواد لازم برای لازانیا بدون فر است.


طرز تهیه لازانیا بدون فر


ابتدا پیاز خرد شده رادر تابه تفت داده تا طلائی شود سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه تا خوب سرخ شود. فلفل دلمه‌ای نگینی را تفت می‌دهیم و بعد سوسیس‌های خرد شده را تفت داده و قارچ‌ها را به آن اضافه می‌کنیم بعد از کمی سرخ شدن همه مواد را با هم مخلوط کرده و نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم. در قابلمه‌ای پر آب لازانیاها را پس از پانزده دقیقه جوشیدن آبکش می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.


در آخرین مرحله مخلوط کردن مواد داخل لازانیا سس کچاپ را به مواد اضافه و به مدت 10 دقیقه درب مواد را بسته تا با هم ترکیب شوند.


در انتها تابه‌ای (تابه بزرگ) را آماده و مقداری روغن در آن می‌ریزیم سپس دو برگ لازانیا را به‌صورت به‌علاوه روی یک سینی گذاشته مقداری مواد را همراه پنیر پیتزا روی آن‌ها می‌ریزیم و برای جمع‌کردن لایه‌ها باز به‌صورت یکی در میان مواد و پنیر پیتزا ریخته و جمع می‌کنیم (به حالت بقچه) و یکی‌ یکی در تابه گذاشته و باز روی هر لازانیا پنیر می‌ریزیم و به مدت نیم ساعت درب تابه را با حرارت ملایم بسته تا آماده شود.


می‌توان از سس سفید هم در مواد به همراه سس قرمز استفاده کرد که پرچرب‌تر خواهد شد. سس قرمز کم‌چرب خواهد بود.


انتهای پیام/4084/ 4107/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته