دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط اساتید دانشگاه آزاد؛

کتاب «ارزیابی پیامدهای تغییر اقلیم» به چاپ رسید

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه آزاد گفت: کتاب «ارزیابی پیامدهای تغییر اقلیم» مرجع و منبع خوبی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته محیط‌زیست به حساب می‌آید.
کد خبر : 324877
1541827933-05.png

سید‌مسعود منوری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به وجود بحران‌های جدی محیط‌زیستی و بروز خشکسالی و خشکی دریاچه‌ها در کشور گفت: در سالیان گذشته عوامل طبیعی و عوامل انسانی باعث تغییرات اقلیمی به‌خصوص در ایران شده که این تغییرات می‌تواند در طولانی مدت اثرات منفی اجتماعی و اقتصادی را در کشور به دنبال داشته باشد.


منوری با اشاره به تالیف کتاب «ارزیابی پیامدهای تغییر اقلیم» عنوان کرد: این کتاب که حاصل چندین سال تحقیق و مطالعه است، مرجع و منبع خوبی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته محیط‌زیست به حساب می‌آید که در فصل آخر آن نمونه‌های حال حاضر بحران‌های محیط‌زیستی مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهاداتی نیز برای آن‌ها ارائه شده است.


این عضو هیأت‌علمی واحد علوم و تحقیقات تهران افزود: واحد درسی تحت عنوان «تغییرات اقلیمی» در لیست دروس تحصیلات تکمیلی گنجانده شده که این کتاب می‌تواند موثر واقع شود.


وی افزود: در وهله اول کتاب  «ارزیابی پیامدهای تغییر اقلیم» را جهت مطالعه مسئولان و مدیران محیط‌زیستی توصیه می‌کنم تا شاید با جدیت بیشتری راهکارهای برون‌رفت از بحران را پیگیری کنند.


منوری در پایان گفت: تاکید مباحث کتاب «ارزیابی پیامدهای تغییر اقلیم» بیشتر درباره بحران بی‌آبی، آلودگی هوا، گردشگری، صنعت و اقلیم‌های روستایی است که در آخر فصول آن راهکارهای عملیاتی در سطوح کلان سیاست‌گذاری آمده است.


به گزارش آنا، کتاب ارزیابی پیامدهای تغییر اقلیم توسط سید مسعود منوری و راضیه رحیمی از اعضای هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات و سید ابوالقاسم میرحسینی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد تألیف شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته