دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1397 - 14:31
عسکری مطرح کرد:

تسهیل تشرف دانشجویان زیارت‌‌اولی به حرم امام رضا(ع)

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: طرح معرفت رضوی با تمرکز بر فراهم کردن تسهیلاتی جهت مشرف شدن دانشجویان به حرم مطهر رضوی راه‌اندازی شده است.
کد خبر : 324456
455584_724.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدهادی عسگری ظهر امروز در نشست خبری سی‌و‌سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان که در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد با اشاره به برگزاری طرح معرفت رضوی اظهار کرد: از پنج سال پیش نهضت رضوی در معاونت فرهنگی وزارت علوم با تمرکز بر فرآهم کردن تسهیلاتی جهت مشرف شدن دانشجویان به حرم مطهر رضوی راه‌اندازی شد.


وی افزود: عنصر اصلی این نهضت، تشرف به بارگاه امام رضا(ع) با محوریت زیارت‌اولی‌ها است. تسهیلاتی فراهم شده که دانشجویان به‌ویژه کسانی که تاکنون به زیارت حرم مطهر نرفته‌اند، به مشهد مقدس مشرف شوند.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عنوان کرد: صندوق رفاه وزارت علوم کمک‌هزینه زیارتی به‌صورت وام در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. هم‌چنین دانشگاه فردوسی مشهد زمینه اسکان و تغذیه زائران دانشجویی را تقبل کرده است.


عسگری با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های رضوی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به عنایت ویژه دانشجویان به اهل بیت(علیهم‌السلام) و درخواست آنها برای راه‌اندازی کانون‌های رضوی، معاونت فرهنگی وزارت علوم و همچنین معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها از ایجاد این کانون‌ها و برگزاری برنامه توسط آنها حمایت می‌کنند.


وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هزینه اعزام دانشجو به مشهد مقدس از مشارکت‌های خیّرین جذب می‌شود، گفت: موکب‌های مردمی از ملک‌آباد تا مشهد به پذیرایی از زائران دانشجویی می‌پردازند.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره‌های رضوی اظهار کرد: حرکت خوبی برای برگزاری این جشنواره‌ها شکل گرفته و رایزنی‌هایی از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم با بنیاد امام رضا(ع) انجام شده است که امیدواریم با رویکرد جدید این دو نهاد، جشنواره رضوی بار دیگر در کشور برگزار شود.


انتهای پیام/4007/ 4107/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته