دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

درخششی دیگر از نخبگان کشور/ طلای ریاضی در دست دانشجویان ایرانی

دانشجویان و نخبگان جوان ایرانی توانستند دریکی از رقابت‌های بین‌المللی بدرخشند، رقابتی که با حضور 20 کشور و ۲۲۴ دانشجو در ازبکستان برگزار شد.
کد خبر : 323469
image_gallery.png

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ایران ازجمله کشورهایی است که باوجود تلاش دشمنانش برای اینکه نامش را از اذهان پاک کنند اما همواره از ورزش گرفته تا مباحث علمی و پژوهشی، فعال بوده و در عرصه جهانی درخشیده است.


خبری که دو روز گذشته در رسانه‌ها دست‌به‌دست شد شاهدی براین مدعاست: مدال‌آوری دانشجویان ایرانی در المپیاد جهانی ازبکستان!


بازهم دانشجویان و نخبگان جوان ایرانی توانستند دریکی از رقابت‌های بین‌المللی بدرخشند. رقابتی که با حضور 20 کشور و ۲۲۴ دانشجو در ازبکستان برگزار شد و دو تیم از دانشگاه  صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف نمایندگان ایران در این المپیاد بودند.


تیم ریاضی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سرپرستی  بهزاد نجفی سرپرست اول، امیر ساکی سرپرست دوم و از مدال‌آورندگان سابق تیم ریاضی و تیم دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی  میرامید حاجی‌ میرصادقی در این مسابقات حضور پیدا کرد.


تیم سه نفره دانشگاه صنعتی شریف متشکل از علی دایی‌نبی، پارسا مشایخی و رومینا زنده‌بودی، موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره شد  و تیم ریاضی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور  وحید شاهوردی، مهدی حق‌شناس مدال نقره، سیده فاطمه ارفعی و محمد اسماعیلی یک مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز این دوره از مسابقات را دریافت کردند.


برای آشنایی با روند برگزاری این مسابقه با داریوش کیانی معاون پژوهشی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفتگو کردیم.


کیانی درباره این المپیاد توضیح داد: اولین دوره  المپیاد جهانی ریاضی ازبکستان   با حضور 57 تیم حرفه‌ای از 20 کشور جهان و با حضور 224 دانشجو  برگزار شد. سطح مسابقات خیلی بالا بود و به دلیل آنکه تیم ریاضی ایران پیش‌ازاین هم توانسته بود در مسابقات جهانی مقام کسب کند به دعوت دولت ازبکستان دراین رقابت شرکت کردیم.


وی افزود: این رقابت از 5 تا 10 آبان در دانشگاه اورگنج کشور ازبکستان برگزار شد و شرکت‌کنندگانی از کشورهای اروپایی و چین و روسیه نیز حضور داشتند تیم دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی موفق به دریافت 4 مدال طلا، نقره و برنز شدند. 


معاون پژوهشی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه بیان کرد: تیم دانشگاه امیرکبیر یک تیم حرفه‌ای است که پیش‌ازاین نیز توانسته در IMC موفق ظاهر شود.


IMC از رقابت‌هایی است که به‌صورت جهانی برگزار می‌شود و   از  ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است. به همین منظور دانشجویان برگزیده را تنها نمی‌گذاریم و با در اختیار گذاشتن امکانات، آمادگی لازم را برای مسابقات آینده کسب کنند. 


وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام هزینه برگزاری  این المپیاد توسط کشور ازبکستان پرداخت‌شده درحالی‌که کشورهای کمی در دنیا هستند که المپیاد را با هزینه دولتی برگزار می‌کنند. همین امر باعث شده که  بیش از هر موضوعی به کیفیت بالای برگزاری آزمون اهمیت داده شود.


انتهای پیام/4085


انتهای پیام/

برچسب ها: ana آنا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب