دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1397 - 00:45
در دانشگاه امیرکبیر؛

برنامه‌نویسان وارد گود رقابت می‌شوند

هرسال مسابقات acm میعادگاه برنامه نویسان است تا با به رخ کشیدن هنرشان در برنامه‌نویسی خود را محک بزنند.
کد خبر : 322187
download (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری حوزه دانشگاه خبرگزاری آنا؛  مسابقات برنامه‌نویسی ازجمله برنامه‌هایی است که در دانشکده های مهندسی طرفدار زیادی دارد. هرسال مسابقات acm میعادگاه برنامه نویسان است تا با به رخ کشیدن هنرشان در برنامه‌نویسی هم خود را محک بزنند و هم  جواز حضور در مسابقات آسیایی و سپس جهانی acm  را کسب کنند.


اما مسابقه acm چیست؟


مسابقه‌ی منطقه‌ای برنامه‌نویسی دانشجویی ای سی ام که توسط انجمن معتبر ای‌سی‌ام و باهدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانشجویان بنانهاده شده که ابتدا  به‌صورت منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ی نهایی راه پیدا می‌کنند..


طبق آمار سال گذشته در مسابقات منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان بیش از چهل و 9 هزار دانشجو از سه هزار و 100 دانشگاه ۱۱۱ کشور مختلف جهان در مدت چهار ماه به رقابت پرداختند و درنهایت ۱۴۰ تیم برتر به مسابقه‌ی جهانی که در کشور چین برگزار شد، راه یافتند.


بر همین اساس، هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسیACM دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور ۶۰ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور  در روز جمعه برگزار می‌شود.برای آشنایی بیشتر با روند برگزاری این مسابقه با عضو انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی  امیرکبیر گفتگو کردیم.


اشکان میرزا حسینی  درباره این مسابقات توضیح داد: مسابقات برنامه‌نویسی هرسال در این دانشگاه برگزار می‌شود که پس از رقابت نفرات اول تا سوم جوایزی به برگزیدگان اهدا می‌شود همچنین یک تیم از ورودی‌های جدید نیز جایزه دریافت می‌کند.


وی افزود: تاکنون تیم‌های دانشگاه امیرکبیر توانستند وارد رقابت‌های آسیایی شوند و در این دوره از رقابت‌ها تیم‌هایی از دامغان، سیستان و بلوچستان و کرمان نیز حضور دارند. جوایز این  دوره شامل نفر اول 4 میلیون و 500 هزار تومان، نفردوم دو میلیون و 400 هزار تومان و نفر سوم یک‌میلیون و دویست هزار تومان و به تیم برگزیده نیز یک‌میلیون و 200 هزار تومان است.


عضو انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی  امیرکبیر گفت: این مسابقات در ابتدا در سطح کشوری برگزار می‌شود و در ادامه در غرب آسیا نیز مسابقات در سطح آسیایی ادامه پیدا می‌کند تا نفرات برگزیده آسیا به سطح جهانی راه پیدا کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: از هر نفر ۱۰ سؤال پرسیده می‌شود که در صورت پاسخ درست به آنها بادکنکی داده می‌شود که در انتهای مسابقه تیمی برگزیده است که میزان بادکنک‌های بیشتری را دریافت کند.


انتهای پیام/4085


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته