دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1397 - 06:45
نامه جوانان انقلابی:

وحدت، عامل امنیت جهان اسلام است

دانشجویان ایرانی در نامه‌ای به جوانان و دانشجویان جهان اسلام نوشتند: وحدت ملت‌های اسلامی مانع آسیب‌های سیاسی و امنیتی است.
کد خبر : 320701
images.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کمیته بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور ایران در نامه‌ای به جوانان و دانشجویان جهان اسلام نوشت: وحدت ملت‌های اسلامی مانع آسیب‌های سیاسی و امنیتی است.


در ابتدای این نامه آمده است: جرقه این نامه از امید شروع شد، از ظرفیت‌ها، رشد و تعالی دنیای اسلام، یک میلیارد و نیم جمعیت با امکانات فراوان اقلیمی، جغرافیایی، طبیعی، انسانی و سرمایه‌های بی‌نظیری که در اختیار داریم، امید و باور به این که ما می‌توانیم!


در ادامه عنوان شده است: جوان عزیز دنیای اسلام، مخاطب ما شما هستید زیرا ما به اطمینان رسیده‌ایم که هم‌افزایی و اشتراک ظرفیت‌های فردی و ملی جوانان مسلمان می‌تواند دریچه جدیدی از پیشرفت و اقتدار جهان اسلام را در علم و معنویت توامان به جهانیان نشان دهد. بیش از 200 سال است که امت اسلامی تحت سیطره استکبار و زورگویان جهانی سر بلند نکرده است، استعمار هرگز تمام نشده بلکه به شکلی جدید و با ابزاری همچون سیاسیون بی‌غیرت، تعصب‌های غلط، عدم خودباوری، ندیدن چشم‌انداز بلند دنیای اسلام و محدود شدن در ظرف‌های کوچک ادامه پیدا کرد؛ البته تمام آن‌چه که نام برده شد ناشی از تفرقه است.


در بخش دیگری از نامه آورده شده است:‌ مدت‌های زیادی بود که تفرقه‌انگیزی توسط دشمنان خون‌خوار اسلام از انگلیس خبیث گرفته تا صهیونیسم وحشی و در رأس آن‌ها شیطان اکبر (آمریکا) پایه‌ریزی و ادامه یافت، روزبه‌روز ما را ضعیف‌تر کرد و دشمن با تغذیه از خون ما قوی‌تر شد؛ به‌گونه‌ای که ما در برابر هجوم دشمن به وظیفه‌ دینی و عقلی خود عمل نمی‌کردیم؛ هم «اَشِّدآءُ عَلَی الکُفّار» را از یاد برده بودیم، و هم «رُحَمآءُ بَینَهُم» را و نتیجه‌اش شد عدم پشتیبانی از فلسطین که مهم‌ترین و شاید مغفول‌ترین موضوع جهان اسلام است. مدت زمانی‌ست که ورق برگشته است، رژیم صهیونیست که قرار بود نیل تا فرات را اشغال کند امروز به‌واسطه بیداری ملت‌ها ، مقاومت و پایداری فلسطینیان و حمایت مسلمانان نه تنها در دهه‌های اخیر متمحل شکست‌های مفتضحانه شده بلکه در مرزهای اشغالی محبوس شده و اینها یعنی پیروزی یعنی امید یعنی ما می‌توانیم!


کمیته بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل می‌افزاید: چالش بزرگ و جدی دیگر امنیت جهان اسلام است، امنیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و منطقه‌ای ما برای مشغول کردن به خودمان. علاوه بر تروریسم دولتی (اسرائیل غاصب)، دشمن رو به تروریسم افراطی تکفیری آورده و نسخه  آمریکایی از اسلام تحت عنوان داعش و القاعده و... ایجاد کرده است تا سیاه‌نمایی کرده و اسلام هراسی را به اوج برساند. ما معتقدیم نسخه سیاسی و امنیتی برای جلوگیری از این همه آسیب از دل وحدت ملت‌های منطقه تهیه می‌شود نه به واسطه حضور دشمنان و عاملان بی‌امنیتی منطقه! اینها دین را از حکومتشان و اخلاق را از مدیریتشان جدا کردند.


در ادامه این نامه با ذکر این نکته که در هر 10 دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد آمده است: شاید همین جمله کوتاه برای بیان عمق فاجعه کافی باشد، با تمام این‌ها ما امیدواریم. زیرا اکنون روح اسلام در ملت‌های مسلمان زنده شده است و ملت‌های مسلمان، روشنفکران مسلمان، سیاستمداران سالمِ مسلمان و ناوابسته، جوانان دانشگاهی مسلمان، چشمشان به اسلام باز شده و احساس اشتیاق و هویت اسلامی می‌کنند و عزتشان را در این راه می‌جویند. امروز دنیا، تشنه‌ عدل و صلح و برادری‌ست و چه پناه‌گاهی بهتر از اسلام پاسدار حُرمَت و حقوق انسان‌هاست، تضمین‌کننده اخلاق و فضیلت است، منادی آرامش و امنیت است؟


در بخش دیگری از نامه عنوان شده است: در این راستا پیشنهاد ما ارتباط، همدلی و هماهنگی جوانان مسلمان است، در کنار همه‌ علمای اسلام، همه‌ روشنفکران دنیای اسلام، همه‌ برجستگان سیاسىِ با اخلاص دنیای اسلام که خواستار وحدت واقعی جهان اسلام هستند و برای عملی‌کردن آن تلاش می‌کنند و برای عملی کردن این پیشنهاد نیازمند دریافت پیشنهادات، نظرات و محورهای پیشنهادی شما جهت عملی‌کردن وحدت و هماهنگ‌شدن جوانان و دانشجویان جهان اسلام!


در پایان آورده شده است: ما جوان‌ها باید برای افکار عمومی جریان‌سازی کنیم و حقایق را همگانی کنیم، دنیا باید اسلام ناب محمدی (ص) را آن‌گونه که هست بشناسد؛ ما دست دوستی و برادری‌مان را به سمت شما دراز کردیم زیرا به نیت خالص، قلب پاک و تفکر آزاده شما اعتقاد راسخ داریم. از خدا بخواهیم، هم‌افزایی کنیم و در این راه قدم برداریم که به حول و قوه الهی پیروزی نهایی از آن ماست.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته