دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لزوم معرفی استاندار جدید تهران در اسرع وقت

تشکل‌های جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خواستار برکناری استاندار تهران و معرفی استاندار جدید شدند.
کد خبر : 319906

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تشکل‌های جامعه اسلامی استان تهران در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار انتصاب استاندار جدید تهران شد.


در ابتدای این بیانیه آمده است: قانون منع به‌کارگیری دوباره بازنشستگان در مشاغل دولتی در شهریور سال جاری پس از تصویب مجلس شورای اسلامی، مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته و طبق قانون نیز هم اکنون لازم‌الاجرا است.  طبق اعلام مراجع ذی‌صلاح و نیز بررسی‌های جامعه اسلامی دانشجویان تعداد قابل توجهی از استانداران دولت از جمله استانداری تهران، محمدحسین مقیمی مشمول این قانون هستند و باید خلعت کار دولتی آن هم در کسوت استانداری را ترک نمایند چرا که مدت 30 ساله خدمت خود را گرچه اغلب نه، ولی در حد قابل قبولی به پایان رسانده‌اند.


در ادامه آورده شده است:‌ انتظار عموم مردم و نیز درخواست جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف تهران در این فرصت بی‌نظیر پیش آمده این است که وزارت متبوع جنابعالی تا قبل از بازه زمانی تعیین شده در این قانون که 60 روز است، نسبت به تعیین استاندار جدید تهران براساس وضعیت جاری کشور و با توجه به ویژگی‌های مد نظر امام جامعه در تعیین کارگزاران نظام اسلامی اقدام کنید.


در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: بدیهی است که توجه خاص به جایگاه استاندار پایتخت کشور به عنوان بالاترین مقام در استان و نماینده حاکمیت برای مدیریت امور استان تهران، نیازمند توجه وافر خصوصاً در این وضعیت خطیر کشور است. مطمئنا جنابعالی در تجربه چندین ساله خود در وزارت کشور متوجه این نکته شده‌اید که برای خدمت‌کردن در شرایط جنگی و عملیاتی نیازمند مسئولان جوان و پر انرژی هستیم تا بتوانند با سرلوحه قرار دادن فرمایشات امام خامنه ای در جهت مبارزه در این میدان عملیات قدم بردارند.


جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های استان تهران می‌افزاید: آقای وزیر، درخواست ما از جنابعالی بر حول این محور است که شاخص‌های انتخاب استاندار جدید را مشخص کرده و ویژگی‌های واقعی را بر نگاه‌های سیاسی حزبی مقدم بدارید. همانطور که مستحضرید مقیمی دارای بیش از 40 سال سابقه خدمت است.  از این رو جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ایشان درخواست دارد تا قبل از فرا رسیدن پایان مهلت منع به‌کار‌گیری بازنشستگان، پست مهم استانداری را به شخصی با شاخص‌های زیر تحویل دهد تا زمینه‌های رشدی سریع‌تر و شاداب‌تر استان تهران به سمت آبادانی و پیشرفت فراهم شود.


در ادامه عنوان شده است: اولین معیار جوان‌گرایی است که البته گاهی با تفسیرهای نامربوط به تجربه‌های تلخ از جمله آن‌چه که در فساد ارزی شاهد بودیم منجر می‌شود. بنابراین منظور از این معیار همان حالت آرمانی و بدون زد و بند، فساد و جایگزین کردن فرزندان نالایق به جای پدران است. معیارهای بعدی شامل روحیه جهادی، از بن دندان معتقد به انقلاب و معارف اسلام ناب، متواضع در برابر مردم، مؤمن به اتکای مردم و بیزار از تفکر لیبرالی است. همچنین مرعوب دشمن نبودن از معیارهای اساسی است چرا که علاوه بر ترس، حب و وابستگی نسبت به دشمن را به دنبال دارد. یک مسئول در حد استاندار باید برای روحیه خود باوری شخصی و اجتماعی، اعتماد به نفس، روحیه ساده‌زیستی و دوری از اشرافی‌گری داشته باشد تا در این وضعیت معیشت و جو منفی تبلیغاتی علیه اذهان جامعه، دردی بر فضای موجود نیفزاید.


در پایان این نامه آمده است: علاوه بر این سه عامل مهم و نهایی که نتیجه معیارهای مذکور است، شجاعت در اقدام، دارای ابتکار عمل و استفاده از دانشگاه و حوزه به‌عنوان قوه عاقله کشور در حل مشکلات و تصمیم‌سازی است. در پایان لازم به ذکر است که اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن استاندار پایتخت کشور در چنین شرایطی که نظام و میهن نیازمند حرکت جهادی است و به خادم بیش از خائن نیازمند است، مهم نیست.


جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی(ره)، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم قضایی، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم قرآن و حدیث امضاکنندگان این نامه هستند.


انتهای پیام/4007/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته