دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 01:20
دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت:

تصمیم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عزل رئیس یکی از کمیسیون‌ها/ماه آینده جلسه بعدی با اعضای اتحادیه

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: طبق گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی شورا، برادرزاده علی مطهری است و به دلیل عملکرد ضعیف قرار است ازین سمت عزل شود.
کد خبر : 310306

سارا عاقلی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد:‌ در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری اسماعیل کوهی‌مقدم دبیر سابق اتحادیه متنی قرائت کرد که در آن عنوان شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی درون خود نیاز به انقلاب دارد و همچنین نقدهای دیگری نسبت به این شورا وارد کرد. دیدار اعضای دفتر تحکیم وحدت با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر مبنای این اتفاقات انجام شد.


وی افزود: سال گذشته در دفتر تحکیم یک کار محتوایی در قالب نشست‌های برهان آغاز شد که براساس آن نقدهایی به ساختارها و محتوایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، صورت گرفت.


دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت عنوان کرد: خروجی این جلسات متنی شد که در محضر حضرت آقا قرائت شد، بعد از آن شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد برگزاری جلسه ارائه داد اما تأخیری چهار ماه اتفاق افتاد و در نهایت روز گذشته این جلسه با حضور محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورا برگزار شد.


عاقلی درباره موضوعاتی که در جلسه روز گذشته برگزار شد اظهار کرد: شورای فرهنگی اجتماعی زنان، آسیب‌های اجتماعی، سند تحول دانشگاه اسلامی، اسلامی‌کردن علوم انسانی، ارتباط حوزه و دانشگاه، ساختار شورا، دبیرخانه، بودجه، قدرت و اثرگذاری فرهنگی که شورا باید داشته باشد؛ موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.


وی ادامه داد: نقدی که ما داشتیم این بود که یکسری از کمیسیون‌های تخصصی شورا، ارتباط کمی با دانشجویان دارند، رابط محتوایی با بدنه دانشگاه‌ها ندارند و نمی‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند؛ و در نهایت قرار شد با تمرکز بیشتر بر موضوعات خاص و دعوت از افرادی که باید در این موضوعات پاسخگو باشند جلساتی برگزار شود.


دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مبحثی که مطرح شد درباره رئیس کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، این فرد رابطی بین شورا و بدنه دانشگاه‌ها محسوب می‌شود، اما در حال حاضر هیچ ارتباط معناداری با بدنه دانشگاه ندارد.


عاقلی عنوان کرد: رئیس این کمیسیون آن‌طور که دزفولی گفت، برادرزاده علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی است و ظاهراً کسالت دارند و چند مدتی است که نمی‌توانند به کارها رسیدگی کنند. ما انتقاد جدی به این موضوع مطرح کردیم. سه سال این کمیسیون هیچ ارتباطی با بدنه دانشجویی و دانشگاه‌ها برقرار نکرده است.


وی افزود: البته دزفولی پذیرفت و قرار شد رئیس کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی تغییر کند تا ارتباط بیشتری با دانشجویان و دانشگاه‌ها برقرار شود که این موضوع نیز نویدبخش بود.


دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت عنوان کرد: این جلسه سه ساعت به طول انجامید، هم‌اندیشی‌هایی صورت گرفت، انتقاداتی مطرح شد که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی را پذیرفتند و طبیعتاً برخی پاسخ‌ها قانع‌کننده بود و برخی پاسخ‌ها نیز قانع‌کننده نبود.


عاقلی در پایان گفت: همین‌که راه گفتگو باز و موضوعات منتقل شد نکته مثبت این جلسه محسوب می‌شود، اما چون موضوعات خیلی زیاد بود و نتوانستیم به صورت تخصصی به موضوعات ورود کنیم، قرار شد جلسه دیگری برگزار شود. تاریخ جلسه بعدی اواسط ماه مهر است.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته