دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1397 - 05:15

بریتانیا نژادپرستی را کنار می‌گذارد

تحقیقات اخیر حاکی از آن است که دانشگاه‌های بریتانیا در زمینه برابری نژادی پیشرفت تدریجی، کند اما ثابتی داشته‌اند.
کد خبر : 309728

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از گاردین، در سال تحصیلی 17-2016 از میان 19 هزار پروفسور مشغول به کار در دانشگاه‌های بریتانیا تنها 25 زن و 90 مرد سیاه پوست بودند. نتایج آنالیزهای جدید نشان می‌دهد دانشگاه‌های بریتانیا پیشرفت کمی در زمینه ارتقای شغلی افراد سیاه پوست و دیگر اقلیت‌های قومی داشته‌اند.


آمارهای جدید حاکی از آن است که سال گذشته تنها تعداد انگشت‌شماری از پروفسورهای دانشگاه‌های بریتانیا از اقلیت‌های قومی و سیاه پوستان بوده‌اند، همچنین تعداد استادهای زن رنگین پوست در این دانشگاه‌ها به‌شدت کم است.


در سال تحصیلی 17-2016 از میان 19 هزار پروفسور مشغول به‌ کار در دانشگاه‌های بریتانیا تنها 25 نفر زن سیاه پوست به‌عنوان استاد معرفی شدند.


بیش از 14 هزار مرد سفید پوست به عنوان استاد در دانشگاه‌های بریتانیا مشغول به کار هستند، در حالی که تعداد پروفسورهای سیاه پوست مرد تنها به 90 نفر می‌رسد.


داده‌های جدید نشان می‌دهد پروفسورهای سیاه پوست نسبت به همکاران سفید پوست خود بیشتر در پست‌های پایین‌تر باقی می‌مانند، حقوق دریافتی آنها کمتر است و قراردادهای دائمی با آنها بسته نمی‌شود.


این گزارش بهبودهایی هم نشان داده است از جمله این که تعداد پروفسورهای سیاه پوست در دهه گذشته دو برابر شده است. طی 11 سال گذشته، روند بهبودها کند اما ثابت بوده است؛ برای مثال شکاف درآمدی، جنسیتی و نژادی نسبت به قبل کاهش داده است.


انتهای پیام/4056/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب