دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1397 - 20:00

تولید انبوه نسل دوم تراشه‌ 10 نانومتری سامسونگ

شرکت سامسونگ نسل دوم از تراشه‌های 10 نانومتری «8Gb LPDDR5» را به تولید انبوه رساند. این حافظه‌ها 20 درصد نازک‌تر هستند و 10 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.
کد خبر : 304026

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، سامسونگ اعلام کرد که نسل دوم حافظه‌های 10 نانومتری DRAM تلفن همراه را به تولید انبوه رسانده‌ است. این تراشه‌های DRAM جدید هشت گیگابایت ظرفیت دارد و مصرف انرژی اندکی دارند.


براساس اطلاعات منتشرشده توسط سامسونگ، این تراشه‌ها از کارایی بالایی برخوردار است و به دلیل مصرف کم باتری برای باتری ادوات الکترونیکی بسیار مناسب هستند. قرار است از این حافظه‌ها در تلفن‌های هوشمند ممتاز یا دیگر ادوات همراه استفاده شود.


در مقایسه با تراشه‌های فعلی که در حال حاضر در تلفن‌های همراه استفاده می‌شوند، این نسل جدید حافظه‌ها 10 درصد مصرف کمتری دارند، در حالی که اطلاعات را با همان سرعت یعنی 4/266 مگابایت بر ثانیه مبادله می‌کنند. این به معنای حفظ عملکرد و کاهش مصرف انرژی است.


سامسونگ همچنین اعلام کرد که بسته‌ DRAM همراه LPDDR4X هشت گیگابایتی خود را با ترکیب چهار تراشه «DRAM» 10 نانومتری 16 گیگابایت LPDDR4X DRAM ساخته است. این بسته قابلیت انتقال 34/1 گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را داراست، در حالی که 20 درصد نازک‌تر از نسل اول این تراشه است.


با استفاده از این فناوری می‌توان ضخامت و ابعاد ادوات همراه را کاهش داد، بدون این که عملکرد سیستم مختل شود.


انتهای پیام/4021



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته