شبکههای اجتماعی نیاز نسل جدید دانشجویان
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از دایو، در حال حاضر دانشگاهها برای کار با نسل جدید دانشجویان از شبکههای اجتماعی و تکنیکهای دیجیتال استفاده میکنند.
دهه هفتادیها و دهه هشتادیها که با نامهای نسل زد و نسل اینترنت نیز شناخته میشوند، نام گروهی از مردم است که از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰ میلادی و بعد از آن به دنیا آمدهاند که همزمان با دهه هفتاد و هشتاد شمسی است. آنها با نسل قبلی یعنی دهه شصتیها (نسل هزاره) تفاوت دارند. همچنین با نام نسل تکثرگرایی نیز شناخته میشود.
در حال حاضر بسیاری از دانشگاهها از ابزارهای دیجیتال و شبکههای اجتماعی استفاده میکنند تا داشنجویان نسل جدید کمتر احساس تنهایی کند. این اقدام همچنین باعث ایجاد ساختارهایی میشود که جستجوی کار را برای این نسل کارآمدتر میکند.
کالجها و دانشگاهها از شیوههای متفاوتی استفاده میکنند تا درک بهتری از دانشجویان نسل زد به دست آورند. موسسات آموزش عالی به دنبال راههایی هستند تا به این دانشجویان در زمینه تحصیل، اشتغال و مسائل خصوصی کمک کنند.
به گفته متخصصان، دغدغهها و مشکلات دانشجویان نسل زد با دانشجوهای نسل قبلی بسیار متفاوت است.
نتایج تحقیقات نشان میدهد که دانشجویان نسل زد، متولد 1995 تا 2012، اهل مطالعه نیستند و وابستگی شدیدی به شبکههای اجتماعی دارند. سطح استرس این دانشجویان بالاست و احساس تنهایی میکنند. به گفته یک محقق، متولدین نسل زد میخواهند که به عنوان اشخاص حقیقی با آنها رفتار شود و اگر غیر از این احساس کنند، بهتندی واکنش نشان میدهند.
انتهای پیام/4021
انتهای پیام/