دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1397 - 10:00

ساخت مدل سه‌بعدی از محیط با هوش مصنوعی

گوگل هوش مصنوعی‌ای ساخته است که تنها با چند تصویر می‌تواند از محیط اطراف مدل‌سازی سه‌بعدی بسازد.
کد خبر : 287075

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از Futurism، جدیدترین نوع الگوریتم هوش مصنوعی گوگل می‌تواند با شکل و شمایل اشیا را از هر زاویه‌ای تشخیص دهد، بدون این که نیاز به دیدن آنها داشته باشد.


این هوش مصنوعی پس از دیدن یک شی از زوایای مختلف، قادر به ساخت ظاهر آن است. این الگوریتم قادر است این کار را بدون نظارت انسان انجام دهد و قادر به تحلیل تصاویر از هر زاویه‌ای است.


این امر توانایی یادگیری ماشینی ربات‌ها را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که آگاهی بیشتری از محیط اطرافشان داشته باشند.


محققان گوگل امیدوارند سیستم هوش مصنوعی از هدررفت زمان در تحقیقات هوش مصنوعی جلوگیری کند. در تحقیقات هوش مصنوعی زمان زیادی صرف ضمیمه ‌کردن و تفسیر کردن تصاویر و دیگر اطلاعات رسانه‌ای برای آموزش الگوریتم می‌شود.


اگر یک کامپیوتر بتواند این قبیل کارها را خودش انجام دهد، دیگر دانشمندان نیاز ندارند که وقت زیادی را صرف جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات برای الگوریتم‌ها بکنند.


این سیستم هوش مصنوعی تنها با استفاده از پنج عکس مجازی، یک تصویر کامل از پس‌زمینه سه‌بعدی ارائه می‌دهد. این الگوریتم شکل، اندازه و رنگ اشیا را به صورت جداگانه ثبت می‌کند، سپس همه این یافته‌ها را به صورت یک مدل سه‌بعدی دقیق درمی‌آورد. وقتی که مدل ساخته شد، دانشمندان می‌توانند از الگوریتم برای ساخت صحنه‌های جدید استفاده کنند.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته