دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1397 - 09:00

اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید، سریع‌تر قدم بردارید

دانشمندان استرالیایی به این نتیجه رسیده‌اند که سرعت راه رفتن می‌تواند بر طول عمر انسان اثر داشته باشد.
کد خبر : 284564

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ScienceAlert، اگر می‌‎خواهید چند سالی به عمرتان اضافه شود، باید سرعت راه رفتنتان را افزایش دهید. دانشمندان استرالیایی متوجه شده‌اند که سرعت پیاده‌روی می‌تواند خطر مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های عروقی و مشکلات سلامتی را در انسان پیش‌بینی کند.


ورزش کردن برای بهبود سلامت فرد در آینده توصیه جدیدی نیست، متخصص سلامت نیم ساعت فعالیت بدنی در روز را به همه افراد توصیه می‌کنند.


این پیام در ابتدا ساده به نظر می‌رسد اما دانستن این که چه سطحی از ورزش برای ما مناسب و صحیح است، در منطقه خاکستری قرار دارد؛ آیا طی کردن فاصله میز کار تا دستگاه کپی فعالیت فیزیکی مناسب محسوب می‌شود یا نه؟


امانوئل استاماتاکیس از دانشگاه سیدنی، در این باره می‌گوید: «سرعت راه رفتن با تمامی خطرات مرگ‌ومیر ارتباط مستقیم دارد اما نقش اصلی آن زیاد مورد توجه قرار نگرفته است».


نتایج مطالعه دانشگاه استرالیا نشان می‌دهد که تفاوت اساسی بین پیاده‌روی تا ایستگاه اتوبوس و پیاده‌روی با سرعت بالا وجود دارد.


دانشمندان برای این که دریابند فعالیت مناسب و صحیح از چه سطحی آغاز می‌شود، به بررسی پاسخ بیش از 50 هزار نفر به 11 نظرسنجی گرفته شده در سال 1994 تا 2008 پرداختند. از آنجایی که این سوابق با آمار مرگ‌ومیر مطابقت داشت، تیم تحقیقاتی توانست ارتباط میان سرعت راه رفتن و نرخ مرگ‌ومیر ناشی از سرطان و بیماری‌‎های عروقی را به دست آورد.


اگر سرعت راه رفتن شما متوسط است، 20 درصد احتمال دارد که با مرگ زودرس از دنیا بروید اما این احتمال برای افرادی که با سرعت کم راه می‌روند، بیشتر است.


پیاده‌روی با سرعت متوسط یا سریع، احتمال مرگ ناشی از نارسایی قلبی یا سکته را تا یک چهارم کاهش می‌دهد.


اگر مطمئن نیستید که سرعت راه رفتنتان در چه حد است؛ به جای فکر کردن به رکوردهای جهانی به توان بدنی خود فکر کنید.


استاماتاکیس در این باره می‌گوید: «سرعت بالا معمولا پنج تا هفت کیلومتر بر ساعت است اما این سرعت به سطح تناست اندام فرد بستگی دارد. یک شاخص دیگر برای اندازه‌گیری این است که با سرعتی راه بروید که نفس‌تان را کمی به شماره می‌اندازد یا پس از ایستادن باعث عرق کردن شود».


جالب است بدانید که سرعت راه رفتن هیچ ارتباطی با ابتلا به سرطان ندارد.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته