دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1397 - 17:09

راه‌اندازی اتاق مشترک علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با سه کشورفرانسه، آلمان و اتریش

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل از راه اندازی اتاق مشترک علمی و آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی با دانشگاه های فرانسه، آلمان و اتریش خبر داد.
کد خبر : 277115

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، دکتر محسن اسدی لاری در نخستین سمینار مدیریت و سیاستگذاری آموزش علوم پزشکی درباره بین المللی سازی دانشگاه ها و تعاملات جهانی از منظر بین الملل گفت: در این سالها جهت گیری های اساسی در زمینه امور بین الملل رخ داده که مهمترین آنها می توان به توسعه همکاری های دوجانبه با تمرکز بر کشورهای پیرامونی و توسعه صادرات و خدمات و تعاملات بین المللی بلند مدت پایدار اشاره کرد.


وی با بیان اینکه در زمینه همکاری های بین المللی، اتفاقات بسیار خوبی ایجاد شده است، یادآور شد: با مصوبه سال ۹۵ برنامه آمایش بین المللی دانشگاه ها تدوین شد که بر اساس آن آمایش بین المللی آموزش پزشکی نیز رخ داد و همچنین از دیگر برنامه های در دست اجرا می توان به تقویت سامانه EducationIran با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد.


اسدی لاری، بر ضرورت تمرکز بر اطلاع رسانی از طریق نمایندگی های غیر رسمی و خصوصی تاکید کرد و گفت: بحث شعب دانشگاهی خارج از کشور و دوره های آموزشی خارج از کشور از اهمیت ویژه ای برای وزارت بهداشت برخوردار است.


قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل از راه اندازی اتاق مشترک علمی و آموزشی با کشورهای مختلف خبر داد و تاکید کرد: تاکنون اتاق های مشترکی با دانشگاه فرانسه، آلمان و اتریش شکل گرفته است و دانشگاه ها می توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند. همچنین امیدواریم که اتاق های مشترک با کشورهای دیگر نیز شکل گیرد.


وی مهم ترین هدف را شکل گیری ارتباط دوسویه و استاد به استاد خواند و گفت: خوشبختانه بستر همکاری های علمی و فناوری در حوزه بین الملل با تلاش های وزارت امور خارجه و دکتر ظریف شکل گرفته است به نحوی که توانسته ایم از میان کشورهای مختلف در مجموع ۴۰ کشور را برای فعالیت های حوزه آموزش علوم پزشکی اولویت بندی کنیم که البته از این تعداد در حدود ۲۰ کشور به صورت فعال با آنها در ارتباط هستیم و لیست آنها در اختیار دانشگاه ها قرار خواهد گرفت.


اسدی لاری، برگزاری دوره های مشترک را فرصت بسیار خوبی برای ایجاد ارتباط و کسب تجربه خواند و افزود: برنامه پزشک خانواده تایلند از برنامه های بسیار خوب انجام شده در این زمینه است. همچنین همکاری با کشورهای محور مقاومت شکل گرفته و لازم است که فعالیت های بهتر و بیشتری در این زمینه شکل گیرد.


قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، با بیان اینکه قرار نیست همکاری دانشگاه ها صرفا در حد همان اتاق ها باقی بماند، یادآور شد: اتاق ها باید صرفا تسهیل گر باشند تا از پراکنده کاری در این حوزه ممانعت شود. از سوی دیگر بایستی از فرصت ها استفاده بهینه شود و برای ارتقا رتبه علمی دانشگاه ها تلاش کنیم.


وی تشکیل شورای بین المللی سازی دانشگاه ها را موجب پیشگیری از موازی کاری فعالیت های حوزه بین الملل خواند و گفت: در تلاشیم تا تمامی تفاهم نامه ها به پروژه منجر شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته