دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1397 - 18:22
رئیس کمیسون آموزش مجلس:

کارنامه درخشان حاتمی‌کیا پر از مدال‌هایی است که بر سینه هنر انقلاب زده است

رئیس کمیسون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت:به وقت شام توانست رخدادهایی همچون ایثار و فداکاری را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.
کد خبر : 273248

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی زاهدی در مراسم ا‌کران فیلم سینمایی به وقت شام در دانشگاه تهران اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در مکانی، هنر و سینما را پاس می‌داریم که محل پرورش اندیشمندان و نخبگان جامعه است. دانشگاه تهران استادان و دانشجویان این دانشگاه همواره پیش قراولان عرصه مهم کشور هستند و توانستند پژواک صدای ملت باشند.
وی افزود: امروز در اینجا گرد آمده‌ایم تا هنر اصیل انقلاب، مجاهدت و پایداری، حق‌طلبی و آزادی‌خواهی و مردانگی و رشادت، تکریم کنیم.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: امروز تکریم و پاسداشت از اثر هنری اصیل است در قالب سینما و به وقت شام توانست رخدادهایی همچون ایثار و فداکاری را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد. هنر سینما یکی از هنرهای برتر دنیاست که توانسته با رعایت ظرافت‌ها و در عین حال پیچیدگی‌های هنری اثری ماندگار در ذهن مخاطبین خود به جای بگذارد. سینما مهم‌ترین رسانه‌ای است که می‌تواند مفاهیم مهم و بنیادین اخلاقی و بصیرتی را به جامعه هدیه کند.
به گفته زاهدی هنرمند کسی است که توانسته باشد فرزند زمان خویشتن باشد و بتواند با درک درست از شرایط مختلف داخلی و خارجی تصمیمات هوشمندانه بگیرد.
وی ادامه داد: یکی از جلوه‌های ارزشمند فرزند زمانه خود بودن ارائه آثار هنرمندانه و خلاقانه در انقلاب اسلامی است که یقینا یکی از پیشگامان آن سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی است. بی‌تردید یکی از اسطوره‌های هوشمندی در تاریخ انقلاب اسلامی ابراهیم حاتمی‌کیا است. کارنامه درخشان حاتمی‌کیا پر از مدال‌هایی است که بر سینه هنر انقلاب زده است.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: من در اینجا حاضر شدم تا به نمایندگی از جامعه علمی کشور از همه خالقان اثر بی‌بدیل و خاضعانه به وقت شام تقدیر کنم و به صبر و بردباری مادران، پدران، فرزندان و همسران شهدای مدافع حرم آفرین بگویم و به همه رزمندگان جبهه مقاومت همان‌هایی که هوشمندانه و هنرمندانه حماسه ایثار و مقاومت را به زیباترین شکل رقم زدند و پرده از چهره زشت استکبار برداشت درود بفرستم.
زاهدی با بیان ‌اینکه تمدن غرب برای رسیدن به سیاست‌های سلطه‌جویانه خود از هنر سینما سواستفاده کرده و هالیوود را به خدمت گرفته است، افزود: ما نیز امروز توانسته‌ایم از این ظرفیت بزرگ برای بیان ارزش‌های بالای انسانی بهره ببریم. سینما قادر است با عنصر جذابیت، حقانیت و تاریخ عبرت‌آموز جامعه بشری را به نسل‌های بعد از خود منتقل نماید مانند آنچه در یتیم خانه ایران دیدیم.
به گفته زاهدی، اوج هنرنمایی به وقت شام نمایش واقعیت جبهه مقاومت و واکنش به اتفاقاتی است که پیرامون کشور عزیزمان ایران اسلامی می‌افتد، حقیقتی که بسیاری از مردان و زنان آزاده منطقه برای ایستادگی در مقابل جبهه شیطان سینه سپر کرده‌اند و جان خود را فدا نمودند.
وی گفت: فیلم به وقت شام از دو منظر قابل تقدیر است، منظر اول محتوای غنی فیلم و تصویر هنرمندانه مفاهیم مقاومت و پایداری و منظر دوم بهره‌گیری از تکنیک و مهارت‌های حرفه‌ای حوزه تولید فیلم است.
رئیس کمیسیون آموزش عنوان کرد: ریتم به وقت شام لحظه‌ای افت نمی‌کند و کل اجزای فیلم به زیبایی کنار هم چیده شده‌اند تا واقعیت‌های تلخ و شیرین پیرامون ما را به جذابیت‌ترین شکل منتقل نمایند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته