دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1396 - 15:15

تفاهم‌نامه جایزه مصطفی(ص) با نهضت‌العلماء اندونزی به امضا رسید

برای فراهم آوردن زمینه‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی، علمی و فناوری در راستای پیشرفت و تعالی جهان اسلام، جایزه مصطفی(ص) با بزرگ‌ترین سازمان اسلامی مستقل در جهان، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.
کد خبر : 247220

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)؛ در نشستی مشترک با حضور اقبال سولام؛ رئیس هیات مرکزی نهضت‌العلماء و سیدعلی عمرانی؛ رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص)، به منظور تعامل و همفکری بر اساس اصول و منافع طرفین و در راستای اهداف و ماموریت‌های مشترک، تفاهم‌نامه‌ای میان نهضت العلماء و جایزه مصطفی(ص) منعقد شد.
این تفاهمنامه در پنج ماده و دو نسخه به امضای طرفین رسید.
براساس این تفاهم نامه، فراهم ساختن زمینه شروع فعالیت نمایندگی جایزه مصطفی(ص) در اندونزی به منظور توسعه فعالیت‌های علمی و فناوری و ارائه خدمات مناسب به جامعه اندونزی به ویژه جامعه مخاطبان نهضت، انتقال تجربیات طرفین در تأمین مالی از محل جذب مشارکت‌های مالی مردمی، مشارکت فعال بنیاد در رویدادهای علمی و فناوری نهضت به منظور بهره‌مندی مخاطبان هر دو سازمان از فرصت‌های فراهم شده، مشارکت فعال جایزه به توسعه بسترهای علمی و فناورانه در کشور اندونزی، ارائه بسته‌های حمایتی شامل حمایت‌های مالی، علمی و تأمین منابع انسانی متخصص شامل اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، فناوران و پژوهشگران به منظور ارتقاء کیفی فعالیت‌های هر دو سازمان، انتقال تجربیات طرفین در ایجاد و توسعه شبکه‌سازی میان اعضا و استفاده از توان و ظرفیت طرفین به منظور هم‌افزایی و دستیابی به اهداف مشترک، را متعهد شدند.
همچنین برگزاری نشست و کارگاه در زمینه‌های علمی، فناوری، وقف، امور خیریه و غیره، ارائه مشاوره در زمینه‌های تخصصی بر اساس تجربیات طرفین، مشارکت فعال نهضت برای معرفی اهداف، مأموریت‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای بنیاد در اندونزی از طریق ابزارهای رسانه‌ای در اختیار، از دیگر مواد این تفاهم‌نامه است.
در طول اجرای این تفاهم‌نامه، اگر طرفین با پیشنهاد و برنامه جدیدی در جهت پیشبرد اهداف مشترک و استفاده بهینه از قابلیت‌های موجود روبرو شوند، پس از توافق، در قالب متمم به تفاهم‌نامه افزوده شده است و طرفین متعهد می‌شوند که برای اجرایی شدن آن تلاش کنند.
بنابراین گزارش، نمایندگان طرفین با تشکیل جلسات و کمیته‌های مشترک و با حضور مسئولان و کارشناسان حوزه‌های مختلف، موضوعات کاری را تا مرحله انعقاد قرارداد، پیگیری می‌کنند. این کمیته‌ها اختیار دارند حسب موضوعات مورد بحث از مشاوران و کارشناسان آن حوزه جهت شرکت در جلسات واستفاده از راهنمایی لازم، دعوت کنند.
این تفاهم‌نامه از زمان امضا، پنج سال معتبر است و استمرار آن در صورت موافقت طرفین معتبر خواهد بود.
گفتنی است نهضت‌العلماء بزرگ‌ترین سازمان اسلامی مستقل در جهان است که بیش از 91 میلیون عضو دارد. این سازمان 160 دانشگاه و 21 هزار مدرسه در سراسر اندونزی دارد که از کشورهای تایلند، مالزی، سنگاپور، افغانستان و امثالهم، دانش‌آموز و دانشجو می‌پذیرد و تمام هزینه‌های تحصیلی آنان از محل وقف تأمین می‌شود. سال گذشته این سازمان به عضویت جامعه خادم المصطفی(ص) درآمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته