دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی در گفت‌و‌گو با آنا:

اقدام اخیر ترامپ چهره واقعی آمریکا را نشان داد / لزوم اقدامات عملی بیشتر برای نقض تصمیم آمریکا

مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران تاکید کرد: اگر کشورهای اروپایی دنبال نقض تصمیم ترامپ هستند می‌توانند با تحریم علیه اسراییل آنها را زیر فشار قرار دهند.
کد خبر : 239570

اسامه حورانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره اقدامات اخیر آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین گفت: این اقدام سخیفانه و وقیحانه ترامپ درباره به رسمیت شناختن صهیونیست را محکوم می‌کنیم و آن را قابل قبول نمی‌دانیم. اقدام اخیر ترامپ چهره واقعی آمریکا را نشان داد و تمام دنیا متوجه شدند ایالات متحده آمریکا همیشه طرفدار و حامی جنایات اسرائیل است. چهره واقعی پلید آمریکا برای ما و ملت ایران از گذشته مشخص بود اما پس از این حرکت تمام دنیا چهره آنها را شناختند.


وی افزود: ما و دیگر مردم فلسطین در برابر این حرکت ایستادگی و در تمام سطوح مقاومت می‌کنیم. البته در حال حاضر بیشترین فشار بر مردم قدس وجود دارد و هم اکنون هزار مجروح و 4 شهید حاصل اعتراض مردم به این اقدام در غزه و کرانه باختری است.


حورانی عکس‌العمل‌ مجامع بین‌المللی کافی ندانست و تاکید کرد: اگر نتیجه این اقدامات نقض تصمیم ترامپ نباشد فایده‌ای ندارد. باید اقدامات عملی بیشتری انجام شود محکوم کردن و سخن گفتن صرف تاثیری ندارد.


مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطین در ایران گفت: دولت‌های غربی و متاسفانه کشورهای عربی یا اقدامی نکرده‌اند یا اقدامشان تنها در حد حرف و بیانیه بوده است. مردم فلسطین باید به هرصورتی که ممکن است حمایت شوند. در فلسطین اشغالی هر روز تعداد زیادی مجروح و شهید می‌شوند. کشورها می‌توانند با قطع روابط دیپلماسی با اسراییل و فراخواندن سفیران خود از این رژیم غاصب بر آنها فشار وارد کنند.


به گفته حورانی اگر کشورهای اروپایی به دنبال نقض این تصمیم هستند می‌توانند رژیم صهیونیستی را تحریم کنند. البته مردم برخی کشورهای اروپایی با تحریم خرید کالاهای اسراییلی حرکاتی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین انجام داده‌اند.


وی همچنین درباره تاثیر تجمع‌های ضد آمریکایی و ضد اسراییلی که در ایران و به ویژه در دانشگاه‌های ایران توسط دانشجویان انجام می‌شود افزود: تجمع‌های دانشجویی بسیار تاثیرگذار است و هرچقدر حضور دانشجویان در این تجمع‌ها بیشتر باشد پیام مظلومیت ملت فلسطین، بهتر به گوش جهانیان می‌رسد و اثر این اقدامات در افکار عمومی بیشتر است.


حورانی گفت: اعضای انجمن دانشجویان فلسطینی هم قطعا با تمام توان در این تجمعات شرکت می‌کنند. متاسفانه اطلاعات درباره وضعیت شهر قدس و اتفاقاتی که رخ می‌دهد کم است اما فعالیت‌های دانشجویی درباره این موضوع تاثیرگذار است.


درباره انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران اظهار کرد: این انجمن از حدود 4 سال پیش توسط وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به رسمیت شناخته شد و از همان زمان فعالیت خود را در ایران آغاز کرد.


او افزود: 70 نفر از دانشجویان فلسطینی که در دانشگاه‌های مختلف ایران در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند عضو این انجمن هستند.


مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی، درباره فعالیت‌های این انجمن در ایران گفت: غالب فعالیت‌های دانشجویان فلسطینی در ایران تبلیغ و شناساندن فلسطین به دانشگاهیان و آحاد جامعه ایران است. مهمترین فعالیت‌هایی مورد نظر اعضای انجمن موضوعات فرهنگی است. سعی کرده‌ایم در کنفرانس‌های مختلفی که در ایران به ویژه در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود شرکت فعال داشته باشیم. در همین راستا در کنفرانسی که در حمایت از فلسطینیان برگزار شد، شرکت کردیم و آنجا موفق شدیم با سازمان‌ها و دانشجویان زیادی ارتباط برقرار کنیم. همچنین جلسات مختلفی توسط جمعیت ملت فلسطین برگزار می‌شود که در آنها حضور داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته