دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جایزه بهترین فیلم‌برداری برای «چشم آبی» در جشنواره استونی

فیلم کوتاه «چشم آبی» ساخته امیر مسعود سهیلی جایزه بهترین فیلم‌برداری را از جشنواره بین‌المللی آنپرسندت شهر تالین استونی دریافت کرد.
کد خبر : 23201

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فرشید علیزاده فیلم‌بردار این فیلم در حالی این جایزه ارزشمند را دریافت می‌کند، که چندی پیش امیر مسعود سهیلی کارگردان این فیلم جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره بین‌المللی اینترتومارچز شهر کن فرانسه دریافت کرده بود.


پیش‌ از این، «چشم آبی» در بیش از پنجاه جشنواره دیگر نیز به‌عنوان نماینده ایران شرکت داشته است. لیست جوایز بین‌المللی این فیلم از مراکش آغاز شد که جایزه بزرگ هیأت داوران جشنواره میرلیفت را از آن خود کرد. سپس عنوان بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه هند را دریافت کرد و نیز فیلم برتر فستیوال فیلم جوگ جاکارتای اندونزی شد. چشم آبی فیلم برگزیده تماشاگران و هیأت داوران در جشنواره بین‌المللی فیلم بنتین شد و سپس سه جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری جشنواره احمدنگار هندوستان را نیز از آن خود کرد.


این فیلم که به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان مشهد و شرکت سینمایی سیمیا فیلم ساخته‌شده است، تاکنون در جشنواره‌های متعددی در کشورهای اکراین، روسیه، انگلستان، مکزیک، استونی، لهستان، جمهوری چک، قبرس، آلمان، کانادا، دانمارک، نپال و دوازده جشنواره در کشور ایالات‌متحده آمریکا شرکت داشته است و به گفته کارگردان جوان این فیلم، سفرهای پسرک چشم آبی همچنان ادامه دارد.


فرشید علیزاده متولد 1353 در اردبیل است. شروع کار هنری وی با ورود به انجمن سینمای جوانان ایران اردبیل در سال 1368 و سپس ساخت چند فیلم هشت میلی‌متری به‌عنوان کارگردان و فیلم‌برداری چندین فیلم 16 و 35 میلی‌متری بود. وی چندی بعد به‌صورت تخصصی به عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای روی می‌آورد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب