دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس انجمن سینماداران در گفت‌وگو با آنا:

تولید و اکران سینمای ماهمخوانی ندارد/ سینماداران از خودگذشتگی می‌کنند!

اشرفی تأکید داشت: تولید سالانه فیلم‌های سینمایی متناسب با ظرفیت اکرانمان نیست چرا که ما نهایتا 60 فیلم را در طول سال می‌توانیم اکران کنیم درحالیکه هرساله دو برابر این تعداد را می‌سازیم.
کد خبر : 225447

امیرقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران و عضو شورای صنفی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در واکنش به برخی اعتراض‌ها به فیلم‌سوزی روی پرده سینماها، عنوان کرد: اگر الان شاهد تعدد فیلم‌ها در سینما هستیم که از آن به فیلمسوزی هم تعبیر می‌کنند به این خاطر است که ما اکران و تولیدمان در سینمای ملی همخوانی ندارد.


وی افزود: وقتی این تعداد فیلم پشت سرهم به اکران درمی‌آیند، حق فیلم‌های باکیفیت و دارای مخاطب نیز ضایع می‌شود. از این بابت که لااقل به فیلم‌های خوب که مورد استقبال هم قرار گرفته‌اند، دیگر نمی‌توانیم در اکران سرویس ایده‌آلی بدهیم.


مدیر سینما ماندانا ادامه داد: وقتی خود سینما با محدودیت سالن و سانس مواجه است، از پس اکران این همه فیلم نیز برنمی‌آید. یعنی صرفا می‌توانیم به چند فیلم خاص سرویس بدهیم. پس سالن بین همه تخصیص می‌یابد و در نتیجه مجبوریم از فیلم‌های خوب پرمخاطب بگذریم و به فیلم بد هم نمایش بدهیم.


اشرفی با بیان اینکه با امکانات فعلی، سینما کشش نمایش فیلم‌های پرتعداد را ندارد، گفت: ما موظف هستیم که به فیلم ضعیف هم اکران بدهیم اما در مقابل چند سانس را از فیلم پرفروش بگیریم. در اصل این سینمادار است که به فیلم ضعیف کمک می‌کند.


وی اعتقاد داشت: وقتی فیلم‌های ضعیف که کم هم نیستند، روی پرده می‌روند نشان از خودگذشتگی سینمادار دارد وگرنه اینها در شرایط عادی اکران نمی‌شوند.


رئیس انجمن سینماداران در پاسخ به اینکه راهکار حل بهتر مشکلات اکران در قبال حجم زیاد فیلم‌های فعلی چیست؟، عنوان کرد: ما یک راهکار بیشتر نداریم. اینکه هر فیلمی را وارد سبد اکران عمومی نکنیم. سینمادار را موظف نکنیم که سالن‌هایش را به هر فیلمی بدهد و این مستلزم این است که فیلم ضعیف را جای دیگری در اختیار مخاطب قرار دهیم نه سینما.


اشرفی یکی از راه‌حل‌ها را عرضه فیلم‌های باکیفیت پایین در شبکه نمایش خانگی دانست و به آنا گفت: باید تولید سینما متناسب با ظرفیت اکرانمان باشد. ما نهایتا 60 فیلم را در طول سال می‌توانیم اکران کنیم درحالیکه هرساله دو برابر این تعداد را تولید می‌کنیم.


وی نتیجه گرفت: اگر بخواهیم به اکران سینما ضرری وارد نکنیم و فروش فیلم‌های فعلی هم بهتر شود، لااقل باید تعادلی بین تولید و اکران ایجاد کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته