دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1396 - 15:45
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران بیان کرد:

استان‌ها در شبکه فن بازار، سهم مهمی در توسعه فناوری دارند

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران گفت که دلیل این که در همه استان‌ها می‌خواهیم فن بازار داشته باشیم آن است که همه ظرفیت کشور، در شبکه عرضه فن بازار شود تا هر استان سهم مهمی را در توسعه فناوری و صنعتی کشور داشته باشند.
کد خبر : 223932

به گزارش گروه علم و فناوری آنا از رادیو گفت‌وگو، مهندس قنبرپور، رئیس مرکز فن بازار ملی ایران، در آغاز درباره وضعیت فن بازارها در ایران گفت: «بر اساس مفاد نقشه جامع علمی کشور، دولت مکلف به ساماندهی فن بازارهای موجود شده است و در حوزه‌های اولویت دار فناوری یا الف، باید فن بازار تخصصی ایجاد کنیم».


وی اضافه کرد: «این موضوع جزو تکالیف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و این معاونت نیز این وظیفه را به مرکز فن بازار ملی ایران تنفیذ کرده است. تاکنون فن بازار ملی ایران، با تفاهماتی که جهاد دانشگاهی و سازمان صنایع کوچک و پارک‌های فناوری داشته است، در تعداد قابل توجهی از استان‌های کشور، یک فن بازار ایجاد کرده که تعداد آنها به 16 مرکز می‌رسد، ضمن اینکه سه مرکز نیز در دست احداث است».



رئیس مرکز فن بازار ملی ایران با تاکید بر اینکه باید تعدادی فن بازار تخصصی نیز ایجاد کنیم، عنوان داشت: «تعداد فن بازارهای تخصصی هشت عدد خواهد بود و تاکنون در ایجاد فن بازار صنعت گاز توفیق داشتیم که این مهم امسال در عسلویه کلید خورد. در حال حاضر در حال شناسایی بروکر (کارگزار) برای این مرکز هستیم».


وی بیان کرد: «بر طبق اسناد، آئین نامه‌ای را برای ایجاد شبکه فن بازار تدوین کرده‌ایم که معاون رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده است و طبق همان اسناد، در همه استان‌ها فن بازار را دایر خواهیم کرد. دلیل اینکه در همه استان‌ها می‌خواهیم فن بازار داشته باشیم آن است که همه ظرفیت کشور، در شبکه عرضه فن بازار شود تا هر استان سهم مهمی را در توسعه فناوری و صنعتی کشور داشته باشد و می‌توانند فناوری‌های خودشان را به این شبکه‌ها عرضه کنند».


قنبرپور ضمن تاکید بر گسترش شبکه فن بازار خاطرنشان کرد: «در این شبکه یک متولی وجود دارد که صرفا پرچم فن بازار را به دست می‌گیرد و در سازمان و استان خودش، معرفی می‌کند. این متولیان در هر استان متفاوت است اما در حال حاضر تولیت در اکثر استان‌ها با شرکت شهرک‌های صنعتی استان است».


وی اضافه کرد: «همچنین در مرکز ملی فن بازار با جهاد سازندگی تفاهماتی امضا کردیم و البته در برخی استان‌ها دانشگاه‌ها یا پارک فناوری تولیت این کار را بر عهده دارند. بنابراین آنچه اهمیت دارد توانایی بخش خصوصی برای مدیریت و واسط فناوری شدن است تا بین عرضه و تقاضای فناوری یک رابطه خوب ایجاد کند».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته