دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1396 - 12:24

میزان حمایت‌های مالی صندوق رفاه از کارآفرینی دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور از آمادگی صندوق رفاه برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی و اعطای تسهیلات برای دانشجویان و شرکت‌های کارآفرین خبر داد.
کد خبر : 220562

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ذوالفقار یزدان‌مهر درباره هدف ایجاد پارک‌های علم و فناوری گفت: این پارک‌ها با هدف توسعه فناوری و کسب و کارهای دانش‌محور و فناورانه تشکیل شد و می‌توانند به توسعه متوازن در کشور کمک کند.


او ادامه داد: یکی از موانع مهم ‌توسعه فناوری و اقتصادی کشور عدم به کارگیری نتایج حاصل از علم، فناوری و نوآوری در صنعت و خدمات که با مدیریت صحیح و سیاستگذاری درست پارک‌های علم وفناوری این کمبود تا حدودی جبران شود.


یزدان‌مهر درباره نقش پارک‌ها و مراکز رشد در ظرفیت‌سازی برای ورود به بازار کار گفت: نقش مهم این پارک‌ها هدایت و آموزش، کاهش ریسک هزینه‌ای و ظرفیت‌سازی برای ورود کارآفرینانه دانش‌آموختگان مراکز آموزشی به بازار کار و تقویت اعتماد به نفس برای راه‌اندازی کسب و کار آنها است که ضرورت حیاتی برای آینده کشور است.


مشاور وزیر علوم درباره ماموریت صندوق رفاه دانشجویی گفت: ماموریت اصلی صندوق رفاه تامین بخشی از نیازهای دانشجویان است تا با دغدغه و نگرانی کمتری به تحقیق بپردازند. ماموریتی که تا‌کنون در زمینه خدماتی و رفع نیازهای ضروری بوده است، اما با توجه به نیاز امروز جامعه و ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی و برای کمک به آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به عرصه کسب و کار، صندوق رفاه دانشجویی حمایت از اشتغال و کارآفرینی دانشجویی را در برنامه‌های خود قرار داده است. برای تحقق این ماموریت دو دستور در هیات امنا تصویب شده است.


او افزود: براساس مصوبه اول به طرح‌هایی که به تایید مراکز رشد دانشگاهی رسیده است، در حال اجرا باشند و حداقل یک دانشجو در آن‌ مشارکت داشته باشد تسهیلات ۴ درصدی تعلق می‌گیرد. تسهیلات قابل پرداخت به هر دانشجو حداکثر ۱۰ میلیون تومان و مبلغ اعطایی به هر طرح با توجه به تعداد دانشجویان شاغل در طرح تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است و اگر صاحبان طرح متقاضی مشارکت با صندوق رفاه در اجرای طرح خود باشند، کمیسیون سرمایه‌گذار صندوق، آن را بررسی و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره مصوبه دوم حمایت از طرح‌های کار‌آفرینی دانشجویی گفت: صندوق رفاه برای حمایت و ‌توسعه کارگاه‌های مهارت‌محور، تولیدی، کارآفرین و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه‌ها اجازه دارد در قالب مشارکت مالی، اعطای وام قرض‌الحسنه و ... تسهیلات دهد. شرکت‌هایی که طرح‌های توجیهی کسب و کار آنها به تایید حمایت صندوق رفاه برسد براساس اینکه چه نسبتی از افراد شاغل در آن طرح دانشجو باشند، تسهیلاتی به این مراکز تعلق می‌گیرد.


یزذان‌مهر در پایان گفت: ظرفیت سرمایه‌گذاری در طرح‌های دارای توجیه اقتصادی از طریق کمیسیون سرمایه‌گذاری صندوق رفاه فراهم است و این صندوق آمادگی دارد در مواردی که کارگاه یا شرکت‌های دانش‌بنیان و یا شرکت‌های مستقر در مراکز رشد دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری متقاضی مشارکت در اجرای طرح خود باشند در سرمایه‌گذاری و تامین و توسعه بازار همکاری می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب