تربیت نیروی متخصص و متعهد در عرصه اطلاعرسانی و خبر
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد رهبر در این نشست با قدردانی از حضور چهرههای شاخص حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات کشور، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن سه رسانه از قبیل دو خبرگزاری و یک روزنامه، فضای خوبی در جهت اطلاعرسانی و آگاه سازی مردم جامعه در اختیار دارد.»
او درباره اینکه باید از امکانات رسانهای دانشگاه آزاد اسلامی برای تربیت نیروی متخصص و متعهد در عرصه اطلاع رسانی و خبر استفاده شود، گفت: «ما باید از این توانمندی برای توسعه نیروی انسانی که دغدغه اسلام، نظام و کشور را دارد و در زمینه اهداف و فرمایشات مقام معظم رهبری گام برمیدارد، بهرهمند شویم.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هیچگاه از رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی برای مقاصد سیاسی و جناحی استفاده نخواهیم کرد و اجازه این کار را به هیچ فرد و نهادی نخواهیم داد، گفت: «همه امکانات اطلاعرسانی این دانشگاه در جهت ارتقای سطح آگاهی و بینش افراد جامعه به کار گرفته میشود.»
در ادامه این جلسه اساتید و صاحب نظران به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای کارشناسی خود پرداختند که از آن جمله تبیین استراتژیهای ارتباطی و رسانهای در دانشگاه آزاد اسلامی و اتخاذ سیاستهای خبری مدون، یکپارچه و هوشمند در این زمینه بود.
تأثیرگذاری فرهنگی، تصویرسازی دانشگاه در افکار عمومی، شناخت و درک صحیح از حوزه اجتماعی دانشگاه، استفاده از ظرفیت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان و فارغ التحصیلان، تدوین سیاستهای خبری، مخاطب شناسی، افکارسنجی و اعتمادسازی از مواردی بود که صاحب نظران به ارائه بحث و تبادل نظر درباره آن پرداختند.
همچنین در این نشست درباره اهمیت فضای مجازی و نقش تأثیرگذار آن در جذب مخاطب بحث شد و بر استفاده از ظرفیت رسانههای دانشگاه و روابط عمومی واحدهای دانشگاهی در جهت ارتباط مناسب و صحیح با دانشجویان و مخاطبان برای ارائه تصویر واقعی از ظرفیتها و امکانات دانشگاه تاکید شد.
پایبندی و رعایت اخلاق حرفهای و کاری، ارتقای سواد رسانهای، تمرکز بر روی تولید محتوا، انعکاس تولیدات علمی و پایان نامههایی که دارای ارزش خبری ویژهای هستند از دیگر موارد مطرح شده از سوی صاحب نظران در این نشست بود.
در بخش دیگری از این نشست بر توجه به بعد بینالمللی دانشگاه، فعالیتها، سیاستها و راهبردهای اصلی و کلان دانشگاه آزاد اسلامی تأکید شد.
در پایان این جلسه با جمع بندی مباحث مطرح شده، تصویب شد سه کارگروه تحت عناوین کارگروه تعیین استراتژیها و سیاستگذاریهای کلان، کارگروه ساماندهی رسانههای موجود دانشگاه به صورت تخصصی و آکادمیک و کارگروه استفاده از ظرفیتهای بالقوه سایر رسانههای دانشگاه اعم از نشریات، مجلات و وب سایتها تشکیل و در رابطه با هریک جلسات تخصصی برگزار شود.
انتهای پیام/