دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 16:10
در نشست خبری گروه موسیقی مطرح شد:

گروه پالت کنسرت ویژه دانشجویان برگزار می‌کنند/ محتوا برای ما مهمتر از فرم است

نشست خبری گروه موسیقی «پالت» با حضور روزبه اسفندارمز و مهیار طهماسبی به عنوان نوازنده، امید نعمتی خواننده و احسان رسول‌اف تهیه‌کننده در تالار وحدت برگزار شد.
کد خبر : 20812

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا در ابتدای نشست خبری گروه موسیقی «پالت»، احسان رسول‌اف، تهیه‌کننده به کنسرت این گروه که قرار است دوشنبه 11 خرداد برگزار شود، اشاره کرد و در ادامه گفت: «امیدواریم با رویکرد تازه‌ای که این گروه طی چند ماهه اخیر داشته، بتوانیم غیر از تهران در شهرستان‌ها و کشور‌های دیگر نیز تور برگزار کنیم.»


وی یادآور شد: «در سه سال گذشته مسیر دشواری را پشت سر گذاشته‌ایم ولی حقیقت امر این است که آنچه برای ما دلگرم‌کننده بود، مخاطبان جوانی بودند که در کنسرت‌ها و فضای مجازی ما را همراهی می‌کردند که از همه آنها تشکر می‌کنم.»


امید نعمتی «خواننده گروه پالت» درخصوص آلبوم «شهرمن بخند» که چندی پیش منتشر شده است گفت: دوست داشتیم که غیر از تالارهای رسمی چون تالار وحدت امکانی فراهم می‌شد تا در مناطق مختلف شهر کنسرت‌ برگزار می کردیم چرا که ما علاقه‌مند هستیم تا غیر از اجراهای صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی را نیز اجرا کنیم. این گروه در گذشته به صورت محدود چنین تجربه‌ای داشته و در کنار اجراهای این چنینی اتفاقات خوبی را شاهد بوده است که همین امر ما را به ادامه راه در این مسیر امیدوار می‌کند.»


تالار وحدت بهترین گزینه برای این اجرا


روزبه اسفندارمز با اشاره به فراهم نشدن امکان اجرای کنسرت برای این گروه در برج میلاد گفت: «وظیفه ما اجرا است. زمانی برج آزادی بهترین گزینه برای 12 سانس اجرا بود و امروز تالار وحدت این شرایط و امکانات را دارد تا بتوانیم در آنجا اجرا داشته باشیم.»


وی درباره سبک موسیقی این گروه نیز عنوان کرد: «ترجیح می‌دهیم تا درگیر سبک خاصی از موسیقی نباشیم چراکه در این صورت خود را در چارچوب مشخص یک سبک قرار می‌دهیم.»


مهیار طهماسبی نیز در تکمیل این صحبت اضافه کرد: «ما تاکنون 2 آلبوم منتشر کرده‌ایم و فکر می‌کنم برای این‌که بخواهیم یک ژانر موسیقی داشته باشیم باید سالها کار کنیم البته سعی ما بر این است که به این نقطه برسیم ولی موضوعی که امروز مطرح است این است که ما سالها باید تجربه کسب کنیم.»


امید نعمتی نیز درباره بازخوانی آهنگ‌های این گروه بیان کرد: «چند سال پیش آهنگ «هزارتا قصه» و یا «خونه مادربزرگه» را خواندیم که دلیل آن هم صداهایی بود که در گوش ما بود. در ادامه فعالیت تیم «شهر موشها» از ما دعوت به همکاری کرد تا تیزر تولید کنیم که ما آن را به خاطر تمام خاطراتی که داشتیم پذیرفتیم. ما معتقدیم باید به یک سری از افراد که پیشرو در جریان موسیقی بوده‌اند احترام بگذاریم و ابراز ارادت کنیم بنابراین تصمیم گرفتیم در هر آلبوم یک اهنگ را به نشان ارادت به هنرمندانی که در برخورد با موسیقی نقش داشتند، بازخوانی کنیم.»


فرم و تکنیک شعری برایمان چندان اهمیت نداشته


نعمتی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون کمتر به دنبال تجربه‌های جدید در حوزه شعر رفته‌اید تشریح کرد: «اتفاقی که تاکنون افتاده این است که هیچ یک از ما متخصص ادبیات نبوده‌ایم ولی تا جایی که بلد بودیم سعی کرده‌ایم تا از کسانی که در نسل ما هستند تجربه کسب کنیم. تلاش ما این است که موسیقی بسازیم و بسته موسیقایی فرهنگی و نوع نگاه ارائه کنیم که در این راستا نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که شعرهایی که از خود روی آهنگ‌ها گذاشته‌ایم اصطلاحاً بیشتر روی کار نشسته است زیرا برای ما محتوای امر از اهمیت بیشتری برخوردار است. تاکنون فرم و تکنیک شعری برایمان چندان اهمیت نداشته است بلکه همواره شعر در خدمت آنچه می خواستیم بگوییم بوده است.»


احسان رسول‌اُف تهیه‌کننده گروه موسیقی «پالت» نیز تصریح کرد: «در مسیر کار ما تاثیرات فرهنگی به شدت اهمیت دارد و ما به این فکر می‌کنیم که خروجی ما چه تاثیری در جامعه می گذارد. آنچه در گروه پالت نظرم را جلب کرده این است که موسیقی در اولویت قرار دارد. معتقدم موسیقی برای دهه 60 و 70 مدیوم اول است و گروه‌هایی که این جریان را به سمت سلیقه و نظر شخصی می‌برند سعی در بیان حرف نسلی از طریق موسیقی هستند. چیزی که من را به هیجان می‌آورد، ارتباط نسلی بی‌واسطه با مردمان جامعه امروزی است. »


وی ادامه داد: «گروه پالت ارتباط بی‌دریغ با نسل خود را چه به صورت مجازی و چه در زندگی واقعی نگاه داشته است. موزیک‌های این گروه با معاشرت و ارتباط با محیط پیرامون شکل می‌گیرد.


اجرای ویژه دانشجویان


وی سپس از اجرای دوشنبه 11 خردادماه برای دانشجویان خبر داد و در ادامه افزود: «کنسرت دوشنبه 11 خردادماه اتفاقاً تنها اجرایی است که مورد ثبت وضبط قرار می‌گیرد و ما این افتخار را داریم تا در این شب در کنار دانشجویان باشیم بنابراین دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی به گیشه تالار وحدت بلیت‌های این اجرا را بدون هیچ درجه‌بندی قیمتی با هزینه 25 هزار تومان خریداری کنند.»


رسول‌اف در پایان این نشست اعلام کرد: «عواید حاصل از فروش بلیت این کنسرت و سی‌دی آلبوم این گروه قرار است به مصرف فرهنگی برسد البته در حال حاضر هنوز اینکه درامد حاصل از فروش به کدام نهاد اهدا شود مشخص نیست اما این امر طی یک یا دو روز آینده مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته