دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1394 - 16:41

انتشار پتنت جدید گوگل برای خرس و خرگوش هوشمند و مدیر خانه

گوگل به تازگی پتنتی را به نام خود ثبت کرده که براساس آن، عروسک‌های هوشمندی شبیه به خرس و خرگوش به اینترنت متصل می‌شوند و وسایل الکترونیکی و هوشمند خانه را تحت کنترل خود درمی آورند.
کد خبر : 19991

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از بی بی سی، تیم تحقیق و توسعه شرکت گوگل به تازگی حق اختراعی را ثبت کرده است که با گوش دادن به صحبت‌های اعضای خانه، دستورات آنها را اجرا می‌کنند و وسایل الکترونیکی خانه را نیز مدیریت می‌کنند.


در واقع، این عروسک‌هاکه مجهزبه دوربین، میکروفون، اسپیکر و موتورهای کوچکی هستند، قادرند با انسان ارتباط چشمی برقرار کرده و پلک بزنند و دستورات او را اجرا کنند؛ مثلا می‌توانید از آنها بخواهید یک کانال تلویزیونی را روشن کنند یا آلبوم خواننده مورد علاقه شما راپخش کنند.


البته ناگفته نماند که درخواست این پتنت در ماه فوریه 2012 پر شده و تسلیم سازمان علائم تجاری و پتنت‌های ایالات متحده آمریکا شده است، اما گوگل به تازگی خبر آن را منتشر کرده است.



یکی از مشکلاتی که این پتنت با آن مواجه است، بحث حریم خصوصی است. زیرا به نظر می‌رسد که این عروسک‌ها به راحتی می‌توانند جاسوس‌های کوچکی در خانه باشند و تمامی اطلاعات افراد خانواده و وضعیت خانه را در دسترس دارد.


مبدع این اختراع ریچارد واین دی‌وال، شخصی است که ریاست «تحول سریع و علوم دیوانه وار» را در لابراتوار پروژه‌های بلندپروازانه گوگل یعنی Google X به عهده دارد.


این پتنت به خوبی نشان می‌دهد که چگونه عروسک‌های هوشمند با گفتن یک کلمه هوشیاری خود را به دست می‌آورند و به اصطلاح بیدار می‌شوند و دستورات را اعضای خانواده می‌گیرد و حتی تماس چشمی با آنها برقرار می‌کند.




انتهای پیام/

برچسب ها: پتنت خرس گوگل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته